Thursday, September 13, 2012

Semester 5 ( Part II )

Ehem , dah tamat seminggu rupanya aku masuk semester 5 nie . Rasa macam baru semalam daftar untuk semester 5 . Nanti dalam tak sedar dah masuk semester 6 then dah pun habis study . Wah ! Terasa sangat masa berjalan dengan pantas tanpa fikir tentang aku nak still muda . Oh gitu ! Dalam seminggu nie banyak jugak benda yang aku kena settle kan . Subjek semester nie tak la banyak mana pun yang aku ambil .


Haa , ini jela yang aku ambil untuk semester 5 nie . 19 jam kredit je . Kalau sebelum nie haruslah tidak . Tak pernah lagi la kurang dari 20 jam kredit . Ini semester paling best aku rasa . Kelas pun tak banyak . Free je memanjang . Kalau tengok analisis surih tu sebenarnya subjek elektif . Baru start sem nie baru aku mula ambil elektif . Sebelum nie aku xpernah ambil elektif pun . Sedihkan ? *sikit pun tak* 

Sebenarnya hati aku berbelah bagi samada nak buat FYP atau mini projek . FYP ? Apa tu . Act , FYP tu Final Year Project . Then , course aku agak istimewa sebabnya boleh pilih antara FYP or mini project . Apa yang membezakan FYP nie kena bergerak sorang . Kira nak buat apa pun alone . Kalau mini project at least ada la kawan yang akan tolong buat project tu . Concept semuanya sama je macam FYP . So , sampai sekarang aku stil xboleh nak bagi jawapan . Aku daftar je apa yang patut . Huhu !

Kalau ikut tu nak jugak la buat FYP . Teringin nak ada projek sendiri . Memang dulu pernah la jugak ada impian nak ada projek sendiri . Tapi bila tanya lecturer banyak yang dah full . Ada je yang tak full tapi benda yang aku tak minat so tak nak la . Nanti aku jugak yang terbeban . Kalau FYP tak boleh buat nanti mini projek harap aku boleh buat tajuk yang aku nak . 

Dan kalau di ikutkan sem nie aku nak ambil elektif bahasa . Bahasa jepun dan bahasa arab tapi dua-dua subjek nie clash dengan jadual aku . Kecewa jugak la bila lecturer bagitahu dorang memang dah tak boleh nak tukar jadual . Sedih dan sangat kecewa . Teringin kot nak belajar bahasa jepun . Kalau bahasa arab tu aku tak terasa sangat la sebab dulu aku dah pernah belajar bahasa arab . Erm , tak pe la dah tak de rezeki aku nak ambil elektif bahasa . 

Bila tengok jam kredit aku nie macam sikit je kan . So , tadi ada jugak la decide nak ulang balik subjek yang sebelum nie semata-mata nak tingkatkan gred . InsyaAllah , next week aku akan cuba settle kan bahagian ulang-ulang subjek nie . Subjek yang aku nak ulang of course la subjek yang berkaitan dengan course aku . Bila tengok balik rasa macam nak ulang subjek asas masa sem 1 dulu je . Try to get best result for this semester . InsyaAllah ! 

No comments:

 
© IeykaShahidan