Thursday, July 21, 2011

kisah EMPAT sahabat~!!!

di dalam setiap diri setiap manusia di muka bumi ini mesti ada empat sahabat yang wajib ada dalam diri kita......

sahabat yang pertama :: SUKA

sahabat yang kedua :: KASIH

sahabat yang ketiga :: SAYANG

sahabat yang keempat :: CINTA

antara empat-empat sahabat ini, sahabat yang paling susah untuk kita dekati adalah CINTA....andai kita tersalah pilih sahabat yang bernama CINTA....hati kita akan terluka dan kita akan sakit....

tapi, sahabat yang paling kerap kita dapat adalah SUKA......kadang-kadang dengan cuma sekali pandang saja kita dah dapat sahabat yang bernama SUKA......SUKA ini memang baik...dia xpernah nak luka kan hati kita macam CINTA......sebab, bila kita nk bersahabat dengan SUKA...dia tidak meletakkan sebarang syarat....

KASIH pula nak dikategorikan senang sangat pun tidak susah sangat pun tidak.....KASIH juga xletakkan sebarang syarat...tapi, sahabat yang bernama KASIH ini agak educated dari SUKA....sebab dia agak memilih sikit.....

ermm, yang satu lagi sahabat ini lagi lah susah nak di ceritakan.....sebab dia ini dikategorikan sebagai agak susah untuk dijumpai...dia ni selalu ada dengan CINTA.....dimana ada CINTA di situlah ada SAYANG......SAYANG dan CINTA ni kawan rapat...sangat rapat....

SUKA, KASIH , SAYANG dan CINTA.....sudah sebati dengan jiwa kita...
dan pada aku....secara jujur, memang aku sedang menyukai seseorang.....dan aku sayang dan kasih kan dia sebagai seorang kawan..untuk cinta mungkin belum pasti....aku masih lagi tercari-cari di mana cinta yang patut ada di dalam diri aku....aku bukan takut untuk bercinta lagi..tp pengalaman lalu buat aku matang dan perlu berhati-hati dalam memilih cinta.....supaya aku tidak dikecewakan dan tidak mengecewakan.....dan aku akan biarkan cinta itu hadir sendiri dan menemui aku........

SEKIAN~~~~

2 comments:

Ms Shake a.k.a Sara Akasha said...

Nice entry sis ;)
Visit me back (optional)
createsendiri.blogspot.com

misZ iEyka said...

ms shake:: thnx k~~~

 
© IeykaShahidan