Tuesday, September 6, 2011

keajaiban sebuah perpisahan

Perpisahan ini bukan kerelaan aku dan bukan juga permintaan dari aku. Andainya perpisahan ini membuat engkau bahagia aku relakannya. Mungkin sukar bagi diriku melupakanmu namun, akan aku cuba sekuat hatiku melupakanmu. Dan janganlah engkau memberikan seribu alasan bahawa aku yang salah di dalam perpisahan ini kerana aku yakin engkau bahagia. Satu pinta dari aku, izinkan aku terbang bebas di dunia aku sendiri dan jangan lagi engkau risau mengenai diriku. Aku tidak selemah yang engkau sangkakan dan aku punya kehidupan aku sendiri. Aku akui, pada mula memang aku lemah dan tidak mampu untuk meneruskan kehidupan tanpamu di sisi namun, kini aku kembali dengan sebuah kehidupan baru yang penuh dengan kebahgiaan. Walaupun, kekadang aku rindukan keriangan yang ada pada dirimu tapi aku cuba anggap ia cuma sebuah mimpi indah yang tidak mungkin aku kecapi di dunia realiti.

Demi kebahagiaan engkau, aku rela tinggalkan dirimu di sini keseorangan tanpa diriku. Dan aku akan pergi dari hidupmu buat selamanya. Akan aku mulakan sebuah kehidupan baru aku di tempat baru tanpa dirimu. Aku pergi dengan sayap yang patah dan akan aku rawat lukanya keseorangan. Tak perlu lagi bantuan darimu. Aku punya teman yang mampu menemani aku di saat aku terluka mahupun aku riang gembira. Mereka mampu memberikan aku nafas kehidupan yang sangat membahagiakan. Disaat aku terluka engkau menghilang dan aku bersyukur kerana kembalinya persahabatan yang menyepi disaat aku bersamamu. Dan itulah keajaiban dari sebuah perpisahan. 

KEAJAIBAN SEBUAH PERPISAHAN...!!

Siapa sangka disebalik perpisahan terlakar sebuah kebahagiaan yang dulu menyepi dan kini aku bahagia dengan kehidupan aku sendiri........

No comments:

 
© IeykaShahidan