Tuesday, August 27, 2013

Stay or Keep Away?

Stay? Mampu lagi ke hati aku untuk menanti sesuatu yang belum lagi pasti jadi milikku. Keep Away? Mampu pulak aku melupakan segalanya dengan begitu mudah. Sukar bagi hati ini membuat pilihan. Bukan hati ini tidak lagi mampu bersabar dan bertahan dengan dugaan yang diterima ini tapi, aku tidak punya keyakinan bahwa aku mampu kecapi kebahagiaan. 

Stay? Mampu ke aku bahagia hingga akhir hayat aku sekiranya ku teruskan saja apa yang aku ada. Keep Away? Pastikah aku mampu bahagia sekiranya aku melepaskan apa yang aku ada begitu saja. Pejam mata dan buat keputusan. Begitu mudah baginya memberi dan meluahkan kata. Tapi, hati? Siapa yang pedulikan hati ini. Sakitku ditanggung sendiri. Sedihku diam tanpa kata. 


Bodohkah jika aku terus menanti? Ye, Menanti sesuatu yang aku belum pasti jawapannya. Andai ada jawapannya adakah pasti jawapan itu mampu berikan aku kebahagiaan? Mencari dan aku terus mencari apa yang harus aku lakukan. 

No comments:

 
© IeykaShahidan