Thursday, October 27, 2011

Wahai Sang Pujangga.

Wahai Sang Pujangga~
Bukan aku sengaja mempermainkan hati dan perasaanmu. Dan bukan jua sengaja menolak cintamu. Kau harus faham akan situasi diri aku. Bukan aku tidak sudi menerimamu. Bukan juga aku tidak mampu menyahut cinta yang tulus dan suci darimu. Kau mungkin menganggap diriku kejam setelah memperlakukan seperti ini terhadapmu. Sejuta kemaafan aku pohon darimu kerana tidak mampu menerima kehadiran dirimu di saat ini.

Wahai Sang Pujangga~
Aku akui kau sangat baik dalam melayani kerenah aku. Aku sedar apa yang sedang terjadi. Memang bayangan dirinya sedang menghantui aku. Kau boleh menganggap diriku bodoh kerana mengingati pada seorang yang pernah mengguris hati aku. Namun, bagaimana aku hendak memadam sejenak kenangan yang telah banyak terukir di sudut yang terdalam di hatiku. 

Wahai Sang Pujangga~
Sekali lagi aku bermohon padamu agar kau dapat memaafkan kekhilafan aku. Yang aku inginkan untuk terus bersama dirimu sebagai seorang teman tatkala aku susah mahupun senang. Andai jodoh kita telah ditetapkan oleh Ilahi, kita akan tetap bersama di suatu hari nanti.

Wahai Sang Pujangga~
Benarlah, kekadang aku memerlukan seseorang untuk menyayangi dan mencintai aku. Aku cuma insan biasa yang punya hati dan perasaan untuk sentiasa di sayangi dan di cintai. Begitu juga dengan kamu yang tidak mampu lari dari perasaan ini. Kekadang juga aku berasa sudah bersedia untuk menyahut cintamu namun hakikat sebenar aku masih di awangan. Adakala memang aku bersamamu dan di samping dirimu namun di hatiku terbayang akan dirinya.

Wahai Sang Pujangga~
Mengapa ini terjadi di saat kita sudah selesa bersama sebagai sahabat. Kau sayang aku dan aku sayang kau tidak lebih dari seorang sahabat yang kasih akan sahabatnya. Dan mengapa kini kau mendiamkan dirimu. Adakah kau terluka dengan keputusan aku? Bukan niat aku untuk kecewakan dirimu namun aku masih belum bersedia memikul tanggungjawab aku sebagai seorang kekasih.

Wahai Sang Pujangga~
Kemana kau menghilang? Mengapa kau pergi begitu saja tanpa sebarang nota yang kau tinggalkan untuk aku? Aku sedang merindui dirimu wahai sang pujangga. Kembalilah. Aku inginkan perhubungan kita seperti dulu. Aku rindu dan memerlukan dirimu disaat ini. 

No comments:

 
© IeykaShahidan