Thursday, July 19, 2012

Mimpi !


Mimpi ! 

            Tolong la jangan terus menghantui aku .  Aku tahu kau datang memberikan satu petanda pada aku supaya aku mengambil iktibar dari apa yang terjadi . Tapi , sebabkan mimpi itu hati aku sakit . Dengan tak sengaja satu persatu igauan lampau turut bermain di minda . Sampai bila eh mimpi nak ganggu tidur aku ? Tak kira siang mahupun di malam hari mimpi tetap akan datang . Kalau mimpi datang di undang aku tak kisah . Ini mimpi datang tanpa diundang . Macam mana aku nak teruskan hidup aku kalau mimpi terus nak menghantui ? Cuba mimpi cerita pada aku apa yang mimpi nak . 

Mimpi !

            Aku sangat sakit bila mimpi datang . Sebab mimpi datang mood aku akan berubah . Kadang-kadang bila mimpi datang aku jadi macam agak tak berapa nak betul . Ada saja benda yang aku fikir nak buat . Tapi , entah macam mana mungkin Allah masih berikan aku kekuatan untuk aku menempuhi hidup ini . Sekejap saja aku fikir benda yang tak sepatutnya . Kemudian kembali pada asalnya . 

Mimpi !
           Mimpi datang tu buat aku sedih dan adakala sakit hati . Mimpi datang berikan aku seribu persoalan . Adakah mimpi akan terus menghantui aku hingga akhir hayat aku . Mungkin ye dan mungkin tidak . Segalanya telah tertulis . Andai hari ini , itu dugaan yang aku perlu tempuhi aku redha . Dan aku cuba menerima dengan hati yang terbuka . Dan demi kebahagiaan aku akan cuba baiki apa yang terkurang . Siapa tahu suatu hari nanti mimpi akan bertukar jadi indah bila aku dah berubah . 

No comments:

 
© IeykaShahidan