Saturday, July 28, 2012

Overdose

               Aishh ! Dah hampir sebulan batuk aku nie belum pulih . uhuk3 ~ Macam mana nak cepat sembuh kalau dah makan ubat tak ikut time . Hehe . Ada sebab kenapa aku malas nak makan ubat . Kalau sebelum nie aku makan ubat tak pernah pulak rasa mengantuk yang sangat kritikal . Last week , memang kritikal juga la . Makan ubat waktu malam effect sampai ke pagi . Aku pergi kerja memang masih mengantuk . Nak je aku tidur tak bangun sampai hilang effect ubat tu . 
               Nak tengok aku tidur awal sila la suruh aku makan ubat . Sah ! Pukul 9 aku dah mengantuk . Then , tak sampai setengah jam aku dah diulit mimpi . Contohnya macam last week la . Aku makan ubat batuk je pun . Then , tengah skype aku boleh tidur . Kebiasaannya , kalau tidur dengan laptop still on aku akan terjaga juga . Kiranya tidur tu kejap jela . Ini tak , memang lama gila aku tidur . Sampaikan si dia mesej aku pun aku tak sedar . Kalau sebelum nie vibrate phone dah boleh buat aku tersedar tapi kali nie memang aku dah tak dengar apa-apa dah . Tidur mati !
               Kesian pulak rasa dekat si dia sebab satu hari tu aku tak layan dia sangat . Yela , siang pergi kerja balik je kerja sibuk prepare makanan untuk berbuka . Lepas berbuka baru la ada masa nak skype itu pun aku tertidur . Ada la kejap aku chat dengan dia sebelum mata aku terpejam dengan rapat . Hehe . Pukul 1.30am baru aku tersedar . Bila dah tersedar tu cepat-cepat aku cari phone aku call si dia . Kononnya lepas call aku nak mesej dengan dia kejap . Mesej setakat satu dua then aku kembali lesap di alam mimpi .
              Bila bangun pagi waktu sahur aku cek phone tengok inbox . Mak aiii ! Apa yang aku melalut . Lawak bila aku baca balik mesej yang aku hantar dekat si dia . Memang lalok gila masa aku mesej . Sampaikan aku boleh hantar mengantuk aggravate ( memburukkan ) Haha . Memang buruk sangat la kan . Esoknya memang aku kena bahan la kan . Tapi tak pulak aku rasa malu . Maybe aku dengan dia dah biasa melalut macam orang gila lebih-lebih lagi dia . Huahaha ! 
               Ubat oh ubat ! Effect kau memang sangat dasyat . Tak nak dah aku makan kau lepas nie . Kecuali bila dipaksa . Nak dijadikan cerita , aku kena paksa pergi ambil ubat sebenarnya . Balik kerja abah aku terus bawa aku pergi klinik . Nak tak nak terpaksa la jugak aku jumpa doktor dan ambil ubat . Tapi tak pe , boleh jumpa doktor handsome . Aishh ! Terpikat ~ 

No comments:

 
© IeykaShahidan