Sunday, September 16, 2012

Rambut .





Oh no ! Rambut aku dah pendek la . Selama hampir dua tahun aku simpan lastly semalam tamat la riwayat tempoh hidup rambut aku yang panjang tu . Sekarang dah pendek pun . Akak yang potong rambut aku tu ada tanya tak sayang ke nak potong rambut yang panjang nie . Sayang tu memang la tapi aku dah tak mampu lagi simpan rambut panjang .

Bayangkan rambut sepanjang hampir pinggang sekarang dah pendek paras telinga macam tu . Korang rasa macam mana . Mesti sayangkan . Tapi aku tak menyesal pun bila potong rambut . Sebab rambut aku nie dah bermasalah sangat . Gugur banyak sangat kalau panjang . Akak kedai gunting tu pun cakap kalau rambut panjang lagi banyak gugur . Sekarang bila dah pendek tak nampak lagi rambut aku gugur . Tak kira la masa aku sikat rambut or belai rambut aku .

Belai rambut ? Yes , tu memang habit aku pun . Time study , time nak tidur memang aku akan belai rambut aku . So , nanti kalau ada laki yang nak kahwin dengan aku sila la sign perjanjian nak tolong belai rambut aku . Lelaki kan suka ! Hehe . Masalah gatai-gatai kulit kepala pun dah tak ada lagi sejak semalam . I love my new hair . Memang dah lama aku nak rambut macam sekarang nie .



No comments:

 
© IeykaShahidan