Saturday, September 29, 2012

Practical Training Presentation .

               Alhamdulillah , semalam aku dah selesai satu lagi babak . Perkara yang paling aku takut bila sampai part presentation . Sebelum nie kalau ada presentation pun aku tak kan sesekali offer diri nak jadi presenter . Pernah la sekali masa aku sem 3 . Aku dipaksa jadi presenter untuk presentation kimia polimer . First time masa tu aku jadi presenter . Memang kaku lidah aku nak present kat depan . Tambah masa tu ramai pulak kan yang ada . Memang seriously kaku la .

               Tapi semalam , alhamdulillah everything going good masa aku present . Nak kata lancar sangat tu tak la . tapi confident level tu ada la sikit dalam diri . Maybe sebab sem 4 yang lepas aku dah ambik subjek public speaking . So , its advantage to me . Sebelum aku ambik subjek public speaking keyakinan diri nak talk depan orang memang tak de lansung . Tapi , lepas taking that subject last semester alhamdulillah i've an improvement during talk in public . Tak sia-sia jugak air mata aku last semester nangis2 coz risau tak dapat perform well . So , sekarang aku dah ada keyakinan diri nak cakap depan public . 

               Before presentation start , aku memang cuak gila bila dapat tahu yang akan nilai presentation aku tu adalah Dr. Khairul Anuar , Enck Husin dan Dr. Marinah . Risau bila mengenangkan soalan-soalan yang bakal ditanya . Almaklum la masa Dr.KA datang melawat tempat LI aku dulu dia tanya soalan yang aku sendiri tak mampu nak jawab . Aku hentam je apa yang terlintas . But then , masa presentation tu Dr. Marinah tak de . Maybe dia ada hal . Yang ada Encik Husin dan Dr. KA . 

              Dan . . . . Paling best bila aku present cukup-cukup 5 minit . Soalan yang dia tanya pun sangat-sangat la senang . Tak de yang berkaitan pun dengan apa yang aku present . Hoho ! Sangat gembira . Selesai je presentation aku terus balik bilik makan dan tidur sepanjang hari . Tanda selesainya satu babak . Babak seterusnya menanti dimana aku kena submit report . Oh again !! Sekarang nie report aku entah apa2 je .

No comments:

 
© IeykaShahidan