Friday, October 5, 2012

October ?

              Fuhhh ~ Dah bulan oktober pun . So , 2012 bakal melabuhkan tirai tak lama lagi . But , apa achievement yang aku dapat dalam tahun 2012 nie . Nak ceritakan achievement yang banyak tu tak la kan . Aku bukan macam bijak pandai cerdik merdik yang lain nak dekan segala bagai . Tapi cukup la dengan apa yang aku usahakan selama nie melepasi target yang aku inginkan . 

               Actually , dalam 2012 nie banyak perkara yang dah jadi . Life aku yang sebelum nie down tahap critical point baru je nak di bangunkan . Even belum sampai tahap yang stabil but its okay for me . Bermula dari bawah setelah jatuh . That's good right ? My lecturer act as my family yang always support in what I do . She's good lecturer that i've ever meet . 

               So , now aku sedang berada di minggu ke empat dalam semester 5 . Nak ikutkan semester 5 nie tak banyak pun subjek yang aku ambil . 6 subjek je tapi sibuknya tu mengalah aku ambik 10 subjek masa semester lepas . Baru awal semester dah sibuk dengan test dengan kuiz , assignment lagi . Hope everything is going good . Till now , masih banyak perkara yang belum diselesaikan . 

4/10 : kuiz analisis surih alam sekitar . 

5/10 : test 1 Asas keusahawanan
6/10 : Orientasi course with junior 
7/10 : Submit quiz electrochemistry
7-11/10 : Submit report LI
29/10 : Test sebatian kimia karbonil 
               Ikut planner aku , kuiz analisis surih dan test keusahawanan dah selesai . Alhamdulillah , kuiz analisis surih aku dapat jawab semua soalan dan satu je jawapan yang aku tersalah sebab confuse . So , kira la sendiri berapa percent dah yang aku dah dapat . Untuk test keusahawanan pun baru je habis tadi pukul 10 . So far , okay la soalan dia . apa yang aku baca dan bohong semalam semua naik dan aku mampu jawab . Alhamdulillah ! 

               Esok 6/10 , masa untuk aku bersosial seketika di pantai UMT bersama kawan dan adik-adik junior . InsyaAllah , lepas nie aku update pasal orientasi course tu . Sabar k ! Sekarang nie apa aku nak buat ? Hmmm ~ Hari ini aku nak rehatkan minda seketika dengan mengemas bilik dan nak keluar lepak di pantai . Itu pun kalau petang nie ada member nak melepak dan tak hujan jugak . 

               About kuiz electrochemistry tu aku dah dapat jawapan cuma belum ditulis dengan sebetulnya lagi dalam paper untuk di submit . Report pulak bahagian 1 dah selesai . Sekarang nak edit dan mentranslatekan from bahasa inggeris ke bahasa melayu untuk part 2 dan part 3 . Bab translate tu yang melemahkan semangat ! Kalau standard language mampu lagi la nak translate . Ini dah masuk bahasa sains memang aku dah errrr ~ apa la yang dimerepekkan . Haa ~ tu la yang aku fikir . 

               Test karbonil tu lepas raya haji nanti . So , plan nak study masa raya dan berkemungkinan aku tak balik raya . Kalau aku nak balik pun maybe aku balik rumah mak angkat aku or rumah member aku . Nak balik kedah ? Hmmm ~ fikir panjang juga . But , tak sure lagi la . Depends on the situation after this . 

6/11 : Test 2 Asas keusahawanan

9-17/11 : Mid Sem 
10/11 : Submit assignment spektroskopi molekul
22/11 : Submit assignment electrochemistry 

               Pasal bulan november nie aku letak tepi kejap . Malas lagi nak fikirkan . Aku tahu dah lepas nie mesti ada lagi test la kuiz la assignment lagi . Untungnya semester nie aku tak de lab nak sibukkan diri dengan masuk lab buat experiment buat report bagai . Semester depan memang sakit badan la . Silap2 aku bawa bantal tilam tidur dalam lab sebabnya semester depan aku dah start buat final project . Ohoiii ! Busy ~

End of topic : jom kemas bilik ! then , get enough rest before going out with him/her/them who is my F .

No comments:

 
© IeykaShahidan