Friday, November 8, 2013

❤ Move On ❤




"You can't have a better tomorrow if you don't stop thinking about yesterday" 

Move on ? In love . In life . Semua benda perlukan Move on . Sebagai contoh , semalam seorang atlet tersalah langkah dan tersalah target untuk dia kecapi impian . Adakah hari ini dia perlu duduk dalam bilik dan mengenang kesedihan ? Semestinya tidak . Kehidupan sebenar . Seharusnya kita belajar dari sebuah kesilapan . Let move on everybody ! Jadikan hari ini lebih baik dari semalam . 

In contex move on dalam entry nie aku cuma ingin cerita mengenai move on in love . Ala , siapa tak pernah kena dump bila bercinta . Sama ada korang yang dump ex korang ataupun ex korang tu yang dump korang . Sakit bila kena dump tu tak payah cerita la . Sendiri kena sendiri rasa . Tapi sampai bila korang nak ingat si dia yang dah dump korang tu . Hey ! come on la .

Okay , bagus pulak update entry sambil dengar lagu "move on-bruno mars" . Bajet nak ambil feel sangat . 

I'll get out of my own way,
Let you have your way
Cause I realized I'm no good on my own

Pernah dulukala , aku bodohkan diri bila dah frust kena dump dengan first love . Aku tak makan tak minum dan hanya aku buat tidur . tidur . dan tidur . Rasa nak tidur tu tak nak bangun2 dah . Sampai satu tahap aku dah bosan menangis aku keluar dari bayangan ex aku dan cari jalan cerita hidup aku sendiri . Bila sekarang aku ingat balik aku rasa diri aku bodoh tahap bangan abadi . Fuhhh ! Apa aku buat ? Merugikan hidup sendiri je sebenarnya .

Nak move on nie sebenarnya depends pada diri kita sendiri macam mana kita nak handle masalah . Kat sini ada la sikit tip nak move on . Terpulanglah korang nak ikutkan ke tidak . 

  • Lepas putus tu better korang elakkan dulu nak online muka buku , burung biru (twitter) atau sebagainya lagi yang boleh buat korang stalk dan ingat ex korang . *apa kes lagi korang nak stalk?*
  • Seeloknya korang delete la semua sms yang beribu2 dalam inbox tu . Tak perlu la nak bodohkan diri baca balik sms tu . 
  • Its better , to remove gambar kenangan yang korang ambil bersama dan sweet ala gula getah tu . 
  • Kalau ada barang2 yang ex korang kasi tu elok la korang bakar , buang atau sedekah jela pada sesape .
  • Bergaul dengan kawan2 sekepala korang . Dan buat jela apa sahaja yang korang nak buat selagi korang tahu batas dia . Hidup perlu enjoy okay !
  • Masa korang tengah frust tu elakkan diri dengar lagu jiwang2 . Layan jela dangdut tu macam aku nie tiap malam layan lagu dangdut .
Itu jela tip paling mudah bagi aku nak lupakan ex yang dah dump aku . Habis semua aku buang . Korang pun patut cuba try test dengan jayanya . Last words , MOVE ON ! Masih banyak lagi yang menanti korang selain dari ex korang tu . Dah tertulis dekat luh mahfuz sana jodoh kita dengan siapa . So prepare well untuk jumpa someone who much better than your ex .


No comments:

 
© IeykaShahidan