Friday, November 8, 2013

❤ Rebound Relationship ❤





"Rebound Relationship" . Satu perkara yang kebanyakannya kita buat tanpa kita sedari . Dan aku sendiri baru tahu pasal benda "Rebound Relationship" ini . Tu pun lepas baca novel from "Terfaktab" . Kredit to them .

Bak kata Mr.K selaku penulis bagi tajuk "Rebound Relationship" dalam Kitab Terfaktab #2 , "Rebound Relationship" adalah satu perhubungan yang terjalin dengan pantas selepas salah seorang dari kita baru putus cinta . Benda macam nie biasa jadi untuk orang yang sunyi dan bosan bila dah Forever Alone .

Macam aku sendiri , bila dah putus cinta , frust sampai guling2 atas tilam empuk mula la aku cakap nak tak nak dah bercinta lepas nie . Nak cari suami terus je . Tapi tak pun . Cakap je lebih . Hehe . Biasa orang macam nie akan buat keputusan dalam masa yang singkat . Jumpa mana2 mamat or minah2 cun terus tangkap ajak bercinta, bertunang , menikah . Biasa benda nie jadi pun bila kita cuba nak lupakan orang yang kita tinggal atau meninggalkan kita . Pendek kata nak lupa ex la hoii . 

Serious nak lupa dan nak move on bukan suatu perkara mudah . Macam hari nie putus cinta malam tidur esok tu bangun dah boleh lupa ex . Tak semudah itu okay ! Paling cepat pun ambil masa seminggu lebih nak lupakan . Jalan mudah nak lupa ex cari someone jela yang boleh buat kita happy dan bantu kita lupakan ex . Sebab tu bila ada setengah tu minggu nie putus minggu depan dah keluar dengan awek/pakwe lain . Alasan cuma satu , nak lupakan kisah semalam . Itu je !

Tapi , ada baik dan buruk dia jugak pasal Rebound Relationship nie . Bila dah kita jalinkan hubungan dengan orang baru jangan pulak kita nak orang tu jadi macam ex kita . Cuma terima dan buka pintu hati terima orang baru tu seadanya . Paling utama tak perlu jugak la kita nak beza2kan orang tu dengan ex kita . Kalau asyik duk bezakan dan ingat ex tak guna jugak on relation nie . Baik Forever Alone terus . Biar sakit sensorang . Huahaha ! 

Let enjoy ur life ! Lupakan jela orang yang dah lukakan hati kita . Buka cerita baru dan bagi peluang pada orang yang sayangkan kita . 





No comments:

 
© IeykaShahidan