Tuesday, January 1, 2013

2013 : Dunia Baru .


Happy New Year ! 


Alhamdulillah , sekarang dah pun masuk tahun 2013 . Bermakna makin meningkat la umur kita seperti mana bumi yang semakin lanjut usianya . Usia bumi nie aku tak tahu la pulak berapa . Umur aku sendiri ingat la . InsyaAllah jika dipanjangkan usia bulan 4 nanti genap la 22 tahun usia aku . Wahhh~ Dah dewasa ! 

Bila masuk je tahun baru mesti ramai yang fikir azam baru . Dah menjadi kewajipan agaknya . Aku tak ingat sebelum ini aku ada azam ke tidak setiap tahun . Rasa macam tak je . Okay ! Azam tahun nie aku nak hadiah PORSCHE untuk birthday aku . *blink blink* . Bertuah kalau dapat . Tak masuk lagi 2013 orang semua sibuk update status la tweet la pasal azam tahun baru . Aku? Aku? Masih fikir apa azam aku . EH? 

So now , dah masuk tahun baru . Aku dah nampak apa benda yang aku nak capai untuk tahun nie . Antaranya :

  • Nak tamatkan belajar dan konvo sesama kawan yang lain .
  • Nak dapatkan kerja setelah tamat belajar .
  • Nak kumpul duit berkoyan-koyan dalam akaun bank yang banyak2 tu untuk beli kereta beli rumah dan ada life sendiri .
  • Nak balas jasa mama dengan abah aku yang dah banyak melabur duit untuk aku belajar . uhukkk! *sentap bila sebut pasal parent*
  • Nak solat 5 waktu sehari semalam tanpa tinggal kecuali pada masa2 yang tertentu .
  • Nak amalkan baca Al-quran setiap hari .
  • Nak ubah cara hidup aku yang selama nie entah tak tentu arah .
  • Nak ubah penampilan ke arah yang lebih baik dan sopan . *Dah mula pun dari penghujung 2012 yang lepas*




No comments:

 
© IeykaShahidan