Thursday, February 6, 2014

❤ CNY Holiday Day 1

اَلسَّلاَمُ عَلَيْكُمْ
Assalamualaikum..



Rasanya belum terlambat untuk aku ucap Happy Chinese New Year untuk kawan2 yang berbangsa cina dan seluruh rakyat Malaysia yang berbangsa cina.. Xin nian kuai le! Tahun nie takde limau berkotak dekat rumah aku. Hoho ! Dah tak beli dah. Harapkan orang bagi je. Itu pun tak habis. Xie Xie to tauke kedai kat kampung aku nie coz bagi limau . 

Okay , dah wish so meh ke cerita sebenar . Wink3~ Macam biasa setiap tahun, raya cina pasti ada cuti .So this year , kakak dan abang aku balik ke kampung. For the first day cny aku dah kat hospital. Awesome! Haha. 

Kedah Medical Centre

Yeah, itu la hospital yang aku stay night. For the first time aku stay night kat hospital. Tapi bukan aku yang sakit la. Aku cuma datang temankan kak long aku je. Sakit apa aku pun tak pasti. Punca dari demam dan muntah. Detail aku tak tahu la. Memang mental jugak la nak tido malam tu. Mujurlah ada phone canggih lagi mahal (cehh, xperia U je pun) sedia menemani aku. Main game dan online jela jawabnya. Dengan tahap sejuk yang kritikal memang aku tak tahan. Yang pasti aku tak suka aircond! 

Aku datang mula tu niat nak melawat je. Memang takde la nak prepare apa. Pakai pun biasa je selimut, tilam katil dan bantal memang tak bawa la kan. Okay! melampau betei nak bawa katil sekali. Tidur tak lena la malam tu. Tapi apa pun aku syukur coz my sister stay one night je lepas tu boleh balik. Syukur keadaan dia dah sihat. 


After check out hospital terus pergi makan-makan dekat Pizza Hut! Saje try Pizza baru. Nyum3! Sedap. Tak bleh blah ok keluar wad terus melantak pizza. Dah siap makan terus naik tesco beli barang. Dengan niat nak beli barang untuk buat cheese cake lagi sekali.

*next entry aku cerita pengalaman buat cheese cake.

Dah siap shopping terus balik. Sampai rumah pun dah dekat pukul 9. Seriously, aku dah letih. Dah sampai rumah so boleh la tidur dengan nyenyak. Lega rasa! Haha. Pukul 12.30am aku dah masuk ke alam mimpi dengan jayanya.


No comments:

 
© IeykaShahidan