Friday, June 22, 2012

Super Happy June !


"You cheers up my life , my soul with your love ."


      
            Mood happy pagi ini . Selamat sampai di rumah . Yippi2~ Lagi bertambah happy bila aku baru berterus terang dengan my mom about Syakir . Entah macam mana tergerak hati aku nak bercerita dengan mama aku . Sebelum nie belum sampai lagi tahap keberanian . Haha . Bukannya takut apa . Cuma takut kalau aku cerita mama akan ungkit semua kisah silam aku . But , alhamdulillah tak seperti yang disangkakan .  

"Macam mana aku boleh terfikir pulak ye nak cerita?"

            Cerita dia macam ini , malam tadi akibat bosan sangat dalam bas aku pun tertanya la dekat Syakir , his family tahu ke tak yang dia dah ada GF . Tanpa disangkakan dia cakap memang family dia dah tahu pun . Dan dia siap bagitahu nak masuk minang lagi . Okey , fine ! Sangat mengejutkan aku . But happy !! hehe ~ Dan tiba-tiba aku terberangan nak dia datang masa konvo dan melamar aku . Wahh ~ kerja gila aku ini . Memang tak la kan Syakir nak buat macam tu . Haha . Tak pela , kalau dah jodoh aku dengan dia tak kan ke mana kan ? Cepat atau lambat je . Sekarang biarlah dia kumpul duit dulu . Kalau ikutkan hati aku hari ini jugak aku nak suruh dia datang pinang aku . Gatai kan ? Bukan gatai cuma tak nak nanti ada orang ganggu aku dah . Pergh ! Bajet ramai peminat . Haha ~

            Haaa ~ sebabkan nie la aku berani bagitahu mama aku  pasal Syakir . Mulanya aku cuma bagi hint je . Then , mama tanya siapa? Terus jela aku mulakan cerita . Aku cakap "Mama tunggu and tengok jela nanti" . Unexpected ! Aku boleh cakap macam nie dekat mama aku . Sebelum ini bukan main susah aku nak cakap benda macam nie . Nak bagitahu yang aku ada BF pun takut inikan pulak bagitahu benda yang lebih serious macam nie kan ? Sukanye ~ Mama senyum ! Tunggu jela Syakir sendiri datang rumah aku dan kenal-kenal dengan family aku . Cari restu keluarga dulu  sebelum buat keputusan apa-apa . Itu yang terbaik kan ? So aku dah pun bagitahu mama aku . Means , mama aku kena la batalkan niat dia nak terima je kalau ada mana-mana lelaki yang masuk minang aku kan . Hehe !

            Okay ! Penat dan mengantuk suda . Sampai pagi tadi tak sempat aku nak tidur . Almaklum la , bilik tidurku penuh dengan barang-barang baby . Bahagia sangat bulan nie . Dapat dua kakak ipar baru , dapat anak buah baru dan dapat berterus terang dengan mama about Syakir . Alhamdulillah , semuanya indah ! Now , aku nak pergi tidur dan mimpi yang indah jugak sementara menanti kepulangan baby yang cute balik dari hospital . Baby dah boleh balik . Yeayy ! Nur Iris Fariesya , I wanna see you ! Balik rumah cepat ye . 


New baby born in 20 June ! 

No comments:

 
© IeykaShahidan