Wednesday, March 21, 2012

Da Iman Fil Qolbi !

Assalamualaikum . .


 

I may not get to see you as often as I like .
I may not get to hold you in my arms all through the night .
But deep in my heart I truly know .
You're the one that I love .
And I can't let you go .

Jika dibandingkan umur aku mesti ramai akan beranggapan yang aku belum tahu menilai apa itu erti cinta yang sebenar secara matang . Namun , pengalaman yang selama ini telah terukir dalam diri membuatkan aku tahu menilai sebuah cinta itu dengan sewajarnya . Cinta memang indah jika kita laluinya dengan masa-masa yang indah tapi akan berubah . Untuk mengekalkan masa yang indah bersama , tak kira lelaki mahupun perempuan harus punya rasa tanggungjawab , setia , jujur dan saling mempercayai . Aku bukannya pakar dalam cinta tapi untuk berkongsi pengalaman itu sangat mudah pada diri aku supaya sebuah cinta yang dijalin semakin mekar seperti pokok yang dijaga dan dibaja dengan baik . Dan hasilnya kita dapat bunga yang indah dan cantik . Begitu juga yang kita inginkan dalam sebuah cinta . 

 

However far away , I will always love you .
However long I stay , I will always love you .
Whatever words I say , I will always love you .
Love doesn't die because of the distance .
It dies because of doubt .

Jarak bukan pengukur untuk sebuah cinta itu dijalinkan . Benarlah seperti yang diperkatakan setengah orang . Cinta jarak jauh kekadang menyeksakan dimana pabila kita perlukan si dia tatkala kita susah dia tiada di sisi . Namun , itu bukan satu penghalang pada masa kini . Mungkin ada juga di antara kita yang beranggapan mungkin sukar untuk mempercayai cinta jarak jauh . Apabila curiga dan sangsi menguasai diri tak mustahil apabila pasangan tidak berlaku jujur . Pada dasarnya , kepercayaan dan kejujuran amat penting dalam sebuah perhubungan tak kira seberapa jauh pun jarak sebuah hubungan itu . Dulu aku juga punya rasa yang sama . Tidak percaya dengan perhubungan jarak jauh dan akhirnya aku sendiri yang menimbulkan masalah . Tapi , setelah semakin meningkat dewasa aku semakin sedar bahawa tiada batas dalam percintaan malah perhubungan jarak jauh itu lebih indah dari yang berhubungan secara dekat . Masing-masing menyimpan maksud dan tafsiran sendiri tentang cinta jarak jauh begitu juga dengan aku . Kebahagiaan sebuah perhubungan bukan terletak pada jarak tapi terletak pada kejujuran dan kepercayaan .


No comments:

 
© IeykaShahidan