Tuesday, March 6, 2012

Sesuatu Yang Ajaib Telah Terjadi !

Assalamualaikum . . 

Take a breath deeply ! Aku dah lega sangat sekarang . Today , I finish up my speech for public speaking class and quiz . Sedikit kecewa la on my speech . Because xsampai sasaran yang aku nak cerita . Masa aku speech kat depan tu ada pulak gangguan lain yang datang . First nampak je muka dia aku terus . Pfffttt~  I'm speechless ! Apa yang aku nak cakap hilang macam tu saja . Then , dah aku kena start balik dari awal . Arghh ! Damn la jugak aku masa tu . Dengan gigil yang teramat sangat buatkan confident level aku hilang . But , aku berjaya habiskan speech dalam masa yang ditetapkan . Tak lebih dan tak kurang . Aku risau kurang je . So far , okay la for my first speech . Hope lepas nie more better than today . Starting from now , I need to practice in front of public to speak in English . Need to improve my English before final ! What ever it is , I need to confident during the speech . That what I learned from speech today . InsyaAllah , I'll try my best after this . Pray for me okay ! 

After public speaking class , aku ada satu lagi peristiwa penting yang perlu aku selesaikan untuk hari ini . Ada quiz pulak ! For the first time , aku rasa sangat bahagia bila belajar dalam kelas hari ini . Apa yang Pn.Mai ajar senang sangat aku nak faham . Sebelum entah la kenapa aku tak faha, . But , for today aku boleh terima apa yang my lecturer teach me . I'm proud with myself ! Hoyeehhhh! Hahaha . Before finish my class , my lecturer bagi soalan quiz . Dan masa yang diberikan satu jam for 3 question . Overall 20 marks ! Banyak tu . Alhamdulillah , dapat soalan yang sangat familiar dengan aku . Sebabnya aku dah pernah jawab soalan tu sebelum nie . Kebetulan malam tadi aku buat study group dengan Diya and Zeera . Finally , aku dapat soalan yang totally sama . Cuma soalan no 2 tu je yang lain sedikit dan aku tak pernah tengok langsung soalan tu . Nak kira sama ada aku dapat full mark or tak kena tengok solan no 2 tu . Soalan tu saja dah 5 markah . A bit worried with that question . 

However it is , aku rasa bangga sebab aku dapat jawab dengan sebaik mungkin . Apa pun markah yang aku akan dapat aku akan terima dengan redha . Itu usaha aku selama ini . Ingat ini baru quiz pertama mungkin lepas nie soalan lebih susah . Who knows right? Apa pun aku harap aku dapat jawab jugak quiz2 yang akan datang sebaik mungkin . Study tu penting . Kalau tak study macam mana nak dapat jawab kan . So , starting from now , aku kena rajinkan diri untuk keep on study . Tak kira la apa pun terjadi . Thanx also to my friends and my lecturer yang sentiasa support aku dari belakang . Without them , maybe aku dah diawang-awangan seorang diri tanpa arah tujuan . Kes aku dengan pendaftaran kursus pun dah selesai . Sekarang aku dah boleh follow jadual aku seperti biasa . Tak perlu lagi fikir pasal pendaftaran kursus lagi . Hope aku dapat grad dengan kawan-kawan aku yang lain ! Amin ~


Sekian ! Always support me okay . THANKS !

No comments:

 
© IeykaShahidan