Monday, March 12, 2012

Latihan Industri ! Part 2

Assalamualaikum . . 


Sekali lagi aku bergayut telefon . Best jugak bergayut kali ini . Sebab dapat duit setiap bulan . Hehehe Dia janji akan bagi aku duit setiap bulan . Seronok kan ? Jangan jelous . Haha 

Dah stop fikir bukan-bukan ! Sebenarnya petang tadi after kelas aku sempat jugak la call Kilang DXN yang aku nak pergi buat praktikal masa bulan 6 nanti . Saja nak tanya pasal elaun je . Tapi , pusing punya pusing ayat biar nampak aku tak call semata-mata nak tanya pasal elaun . Bukan apa , kalau kata tak dapat susah jugak la aku nak survive nanti masa praktikal tu . Tak kan la pulak aku nak buat kerja sia-siakan . Wahh , sedap la kalau buat kerja tanpa upah . Ingat buat kerja amal apa . Dari sini nanti la aku akan rasa hasil dari penat lelah aku bila dah bekerja . Tak sabar pulak aku nak rasa alam pekerjaan . Hope , nanti bila aku dah masuk praktikal situ ada la kerja-kerja yang aku kena buat based on apa yang aku dah belajar la .

Even , elaun yang aku dapat tu tak seberapa but at least aku dapat jugak compare to member lain yang dapat tempat praktikal yang tak diberikan apa-apa kemudahan langsung . Lagi susah kan . Kira aku nie beruntung jugak la . Dah la dekat sangat dengn rumah . Makan minum semua nanti dah terselamat sebab dah duduk dekat rumah sendiri kan . Kira elaun yang aku dapat tu nanti aku boleh save untuk masa depan aku nanti . Tak nak dah boros-boros . Memang aku boleh save sangat nanti . Pergi kerja nanti confirm la aku boleh pergi dnegan abang aku dah alang-alang dia pun pergi kerja kan . Balik pun mungkin jugak boleh balik dengan dia . Selamat sudah duit aku . Hahaha .

Sekarang aku dah boleh proceed terus dah dengan tempat LI yang aku dapat tu . Memang confirm aku terima . Dah malas dah nak apply tempat lain . Apa yang ada aku belasah je . Syukur je dengan apa yang aku dapat . 

Sekian ! 

p/s: jom sambung study dekat SINI


No comments:

 
© IeykaShahidan