Tuesday, May 8, 2012

Begini Caranya

Emoticons Begini Caranya Emoticons


[aninotes06.gif]
Sam:
Aku tak bisa menyatakan perkataan
Kelu lidah bila berdepan kamu

Yana:
Aku percaya pada naluri hatiku
Yang nyata sudah ada depan mata

Sam:
Tapi aku masih belum mengenalmu
Untuk menikmati rasa sebenar-benar cinta

Sam & Yana:
Aku tahu di mana nak cari cintamu
Di sini tak mungkin mengalah
Dengan apa yang mendatang

Yana:
Yang ku tahu ku cuba terbaik untukmu
Yang indah jadikan kenangan
Yang duka perbetulkan

Sam:
Begini caranya bagi diriku

Yana:
Caranya bagi diriku


[aninotes06.gif]

EmoticonsLately , I keep playing this song . Kenapa ? Itu yang aku tidak pasti kenapa aku tak pernah bosan ulang lagu ini setiap hari . Dah berhari-hari aku asyik play lagu yang sama je . If my dear lappy have a mouth to speak for sure dia akan cakap " tak de lagu lain ke nak pasang ? Bosan la ! " Sorry ye dear Lappy . You're mine so it's up to me la kan nak pasang lagu apa sekali pun . First time aku dengar lagu nie masa aku keluar dengan bestfriend aku . On that time , mood aku memang ke laut la jugak kan . Masuk je kereta terdengar la lagu ini terus mood aku okay sikit . Sangat sweet sebenar lagu ini . Tapi , itu sebelum ini la kan . Before aku betul-betul hayati lirik lagu ni memang aku rasa okay la kan . Tapi lain jadinya malam ni . Entah la kan . Ada sesuatu yang bermain dalam fikiran aku sejak dari malam tadi lagi . 
EmoticonsApa yang aku fikir ? Erm , dalam setiap perhubungan yang terjalin rasa curiga atau sewaktu dengannya itu sudah sebati mungkin . Ye , aku akui lately memang aku ada bad thinking about him . Nak kata aku tak faham dengan kerja dia tak jugak because aku sendiri pun student like him . Cuma yang membezakan dia sekarang lebih sibuk berbanding aku la . That's because he try the best to finish up his final year project . Sedangkan aku punya banyak waktu free yang aku sendiri tak manfaatkan dengan ulangkaji apa yang dah aku belajar along this semester . Sepatutnya bila dah dia sibuk dengan final year project aku pun kena la sibukkan diri dengan study memandangkan final aku tinggal beberapa minggu je lagi . Bila dah bermain dengan perasaan ni memang aku tak boleh nak buat kerja langsung . 
Emoticons Okay , back to the story kenapa aku rasa curiga dengan dia . Actually , aku tak de rasa curiga yang dia permainkan hati dan perasaan aku . Aku percaya dekat dia . But , if he doing that aku tak boleh juga nak cakap apa-apa because aku dengan dia belum ada ikatan yang sah . Dia bebas dan berhak memilih siapa yang layak untuk berada disampingnya . Tapi , sebolehnya aku tak nak la kan dia permainkan aku . Seperti apa yang tertulis dalam lirik kat atas , aku sudah lakukan yang terbaik dalam perhubungan ini dan aku harapkan dia mampu jaga perhubungan ini sebaik mungkin . Just believe each other is enough for me . 
Emoticons Last week , as usual aku dengan my BFF ada buat story telling . Cerita la serba sedikit tentang masalah hati dan perasaan masing-masing . Entah macam mana aku terfikir yang aku takut to lose him . Terlepas pula dari mulut jahat aku bagitahu dekat my BFF aku takut hilang dia . Them ? Look like they shocked with my statement and they asking me why I feel like that . Alasan yang aku bagi . Hati manusia boleh berubah bila-bila masa . Kalau tak dia yang berubah hati mungkin aku yang berubah hati . Hopefully tak la . Just pray for it ! Alasan jodoh di tangan Allah itu yang utama but for me kita boleh untuk bermohon padaNYA supaya kekalkan dan satukan aku dan dia . 
EmoticonsAku pun macam orang lain jugak ada hati dan perasaan . Ternyata aku memang ada masa terasa hati dengan dia tapi aku fikir if aku merajuk or marah sekali pun aku juga yang rugi . So , better aku diamkan diri dan biarkan benda tu hilang dengan sendiri . A big reason kenapa aku tak merajuk atau marah dia sebabnya aku tak nak kehilangan dia . Aku cuba elak diri aku dari marah dia atau pun merajuk dengan dia . Segala ego yang aku ada dalam diri ini aku campak dalam laut . Hope aku mampu untuk kekalkan sifat ini hingga akhirnya la . Bukan mudah untuk terima kehilangan seseorang yang kita sayang . Dia memang bukan yang pertama tapi aku hanya inginkan dia jadi yang terakhir di hati . Betulkan orang cakap kalau kita terima orang tu dengan hati yang ikhlas kita mesti tak lari dari rasa takut kehilangan . Tapi , andai takdir kata aku bukan dengan dia aku harap suatu hari nanti aku mampu terima semua ini dengan hati yang ikhlas seperti aku terima dia untuk bertakhta dihati aku 3 bulan yang lalu . 
EmoticonsPagi tadi aku ada tanya dia bosan ke dengan aku . Memang pertanyaan tu tanpa aku rancang terlebih dulu . Tiba-tiba je boleh tertaip . (Boleh eh tertaip?) . Secara jujur dan ikhlas lagi suci dan murni , memang aku sendiri tak pernah rasa bosan dengan dia . Bila dengan dia aku boleh gelak macam nak gila sorang diri . Kadang-kadang aku transfer la jugak gelak aku sikit dekat kawan aku . Aku pakai bluetooth mungkin untuk transfer . Eh , no ! gurau je . Aku kena ingat yang aku bukannya muda lagi . Zaman sekolah dulu boleh la asal nama couple je mesti 24 jam phone dekat tangan . Tapi , sekarang ini aku tak la kisah sangat pun tentang semua tu . Cuma apa yang aku nak dia ingat je dekat aku even jauh mana sekali pun aku dengan dia . Kalau dalam sehari dia just text me satu SMS pun hati aku dah happy . At least dia ingat aku .





Awak yang disana , thanx ceriakan hari-hari saya .Smiley Truly fall in your love and takut hilang awak . Hope awak tak akan permainkan saya okay . Please ye awak kalau ada benda yang saya buat sampai awak terasa tolong bagitahu ye . Dan jika saya terleka atau lalai dalam setiap benda tolong ingatkan saya okay . Saling ingat-mengingati tu sangat sweet kan awak . Smiley  One more thing yang pada saya sangat penting , kalau suatu hari nanti aku dah tak perlukan saya lagi tolong bagitahu dengan cara yang baik ye . Awak jangan tinggalkan saya mendiam seribu bahasa okay . Haaa , ini lagi satu benda yang paling penting sangat . Saya nak awak jujur dengan saya walaupun benda tu menyakitkan hati saya . Okay ?



Rainbow Stars

No comments:

 
© IeykaShahidan