Saturday, April 28, 2012

21st Years !

Bismillahirahmanirrahim . . Dengan lafaz bismillah aku mulakan sebagai pembuka kata . Alhamdulillah dengan izin Allah SWT , aku masih lagi mampu bernafas di muka bumi ini . Pada 14 April yang lalu , umur aku genap 21 tahun . Dan dikala saat ini aku merasakan masih banyak perkara yang belum aku tahu . Namun , aku tetap bersykur masih ada ruang dan waktu untuk aku menikmati keindahan alam ciptaan Ilahi . Pembukaan yang formal ini memberikan aku kesempatan untuk mengucapkan ribuan terima kasih kepada semua sahabat yang ingat hari kelahiran aku . (Nak buat speech ke ap) .

Okay dah cukup sikit-sikit sesi formal . Aku kat sini nak cerita la pasal sambutan hari lahir aku pada 14 April yang lepas . Dah lama pun lepas tapi baru sekarang aku boleh update . Yela, sebelum nie sibuk mengalahkan PM je . Jadual aku memang padat sangat dalam bulan 4 ini . Jarang dah aku nak update . So , sekarang aku gunakan waktu yang aku tak tahu apa nak buat nie dengan update blog .


Tahun ini aku celebrate birthday dekat rumah . Best sangat ! Tahun lepas aku tak boleh nak celebrate sangat sebab birthdat aku lagi 2 hari sebelum final . Tahun ini pulak sangat bermakna sebab birthday aku kena time cuti midsem . Aku balik rumah celebrate with my family . Saat paling best bila celebrate birthday dengan family . Tak kisah la orang nak cakap aku anak manja or what yang penting aku utamakan family aku dulu . Kebetulan birthday aku sama hari dengan adik aku "bertilawah" peringkat negeri . So , pepagi lagi aku dah gerak ke Sungai Petani untuk bagi support dekat dia . 

Seperti setiap tahun aku akan tengok siapa yang jadi orang pertama yang wish birthday pada aku . Nak tahu tak siapa ? Jeng2~ Of course la kan my beloved one . My Mr.Cat ! He's the first person who wish me . Tapi , ada something yang aku terkilan sangat sebab aku dah cancelkan date dengan dia untuk celebrata sama-sama sebab aku ada hal yang tak dapat dielakkan . Sorry sangat2 ye ! Next time kita hangout together okay ! InsyaAllah on coming June we'll meet . 


This is cupcake yang my mom suggest to my birthday . Actually , my mom yang nak sangat buat cupcake ini on my birthday but dah jadi lain sebab aku over excited nak buat kek . So , aku jela yang buat tapi still my mom bantu la . Sangat sedap resepi kek my mom nie . Lembut je . Nak resepi boleh la datang jumpa aku . Satu step rm10 ribu . Kek aku prefer buat sendiri lebih sedap . Kalau kek yang beli ini aku kureng sikit nak makan . Last2, cik tanak jugak yang makan . Rugi je kalau beli kek pun . Kalau nak beli pun aku selalu pergi dekat Secret Recipes cari kek kegemaran aku kat sana . Kek apa ? Teka la sendiri .



Gambar kat atas sengaja aku besarkan . Ini la kitorang ! We're friend forever . Keman saja ada kitorang . Ini masa kitorang celebrate birthday bersama . Makan dekat kedai D'Orange . Pukul 7 lebih baru semua dapat makan . Tunggu sorang-sorang sampai memang lambat la . Aku memang sah lambat la sebab kelas aku habis pukul 6 lebih . Yang lain semua dah menunggu dengan muka lapar je . They're so great to me . Memang happening habis bila dapat lepak sama-sama dengan dorang nie . Ramai jugak la yang pelik macam mana aku boleh join this group yang sangat gilakan korea sedangkan aku memang tak suka pun korea . Jawapan yang pernah kawan aku bagi , dia cakap kitorang lepak bukan sebab talk about korea saja . Pada mula aku kenal dorang ini aku agak awkward jugak . Segan la nak buat gila-gila macam dorang . Tapi bila dah lama kenal dan selalu lepak mula la keluar tanduk aku . Dan sekarang aku sangat sayangkan mereka ! Thanx friend celebrate my birthday !


  
Selain celebrate birthday aku , kitorang jugak celebrate birthday Kila dan Fiqah . Kebetulan birthday kitorang sama bulan April . So , we are one of the bertuah person yang lahir pada bulan April . Yang paling tua within us of course la aku . Then , Fiqah . The last one is Kila . Happy 21st Birthday to us . 


And then , bila malam menjelma aku hangout dengan my friend yang dah lama aku kenal . Kitorang lepak sama-sama dekat I-city Terengganu . Tetiba terbayang kalau lepak dengan pakwe best nie sambil tengok lampu , ambik gambar bagai mesti romantik . Hehe . Malam tu kitorang lepak dekat dua tempat . First place lepak dekat Pantai Batu Buruk , tapi disebabkan permandangan sangat tak indah malam tu terus kitorang gerak pergi I-city Terengganu ini . Kat sini much better la . Malam tu kawan aku nie ajak makan tapi disebabkan petang sebelum aku keluar aku dah makan so dah full . Tak boleh nak makan lagi dah . That's why kitorang lepak je sambil makan junk food je . Dalam pukul 12 aku balik la UMT . Sampai UMT pukul 12.30am . Itu la hari yang sangat awesome bagi aku because kawan-kawan ingat birthday aku dan ada masa untuk raikannya . Thanx friend !



No comments:

 
© IeykaShahidan