Friday, April 27, 2012

Gaduh ?

Assalamualaikum . . 


The first impression when looking for that situation is errrr~! Situasi apa pulak pagi-pagi buta nie . Entah la kan ! Just now , aku dapat tahu la satu berita yang aku sendiri pun tak tahu nak ketawa terbahak-bahak or aku nak tumpang sedih . Aku dapat tahu pun dari Tweet someone yang dulunya kerek tahap tahoma bold dengan aku . Alah , dulu masa aku tengah rapat-rapat dengan his BF (now) dia nie agal weird la perangai dia . Something like macam aku nie nak rampas his beloved BF pulak walhal that time aku with his BF tu just friend . Mungkin ada la sikit rasa sayang but yang penting aku dah pun give up untuk dapatkan cinta that guy . So , dengan hati yang penuh keikhlasan lagi suci dan murni aku decided untuk run away from that guy and give him to her . Dengan harapan mereka akan bahagia bila aku dah menjauh . But , sesuatu yang diluar jangkaan aku telah terjadi . I'm not too sure yang mereka still together or not . Maybe just gaduh ! Ini pun berdasarkan sumber dari tweet his BF la kan . 

Based on that situation , aku tak tahu la kan patut ke aku ketawa terbahak-bahak bagai nak gila bila tahu mereka macam tak bahagia . Tapi , macam tak baik la pulak kan . Aku berperasaan macam nie bukan kerana apa . Just , kenang balik apa yang that girl buat pada hubungan aku dengan her BF tu je . Memang la nampak dia kejam tapi entah sometimes aku kasihan pulak dengan that guy macam lembu kena cucuk hidung . Ikut je apa pun that girl cakap . Itu ini semua di ikutkan . Queen control sangat ! The main point here , jangan pernah usik kebahagiaan orang because kita hidup penuh dengan karma . Kalau sekarang kita buat orang lain menangis dan sedih tak mustahil suatu hari nanti orang lain pulak akan buat kita sedih dan menangis . So , to sesiapa yang ada terniat nak runtuhkan hubungan orang better lupakan je . Nanti korang sendiri akan terkena . Percayalah ~

Back to story , aku buat entry nie bukan bermaksud aku nak tunjuk yang aku bangga dengan pergaduhan yang korang sendiri ciptakan . Tapi entah ! Aku tak paham dengan apa yang aku rasa . Sorry to say ~ Dulu mungkin that girl dah buat macam-macam sampau aku tak senang duduk dengan perangai dia . Dan sekarang mungkin jugak dia sedang menerima balasan atas apa yang dia lakukan . Like my friends said before , hidup ini penuh dengan karma . Biar la apa pun orang sekeliling nak buat apa pun terhadap kita . Yang penting kita kena tabah dan hidup dengan kehidupan yang realiti . Setiap yang berlaku pasti ada hikmahnya . 


Kadang-kadang..
Allah sembunyikan matahari.. 
Allah turunkan hujan dan kilat... 
kita tertanya tanya..
ke mana perginya matahari.. 
rupa-rupanya Allah berikan kita pelangi..
 
 
Janganlah selalu mengeluh dengan apa yang kita hadapi sekarang, tetapi bersyukurlah dengan apa yang kita ada sekarang. 
Walau masalah itu besar, ingatlah bahawa Allah itu MAHA BESAR :)
Oleh kerana kata-kata yang sering aku dengar ini , aku mampu bangun dan sedar akan realiti sebuah kehidupan ini . Alhamdulillah , sekarang aku hampir menemui kebahagiaan aku . Apa pun yang sedang berlaku pada hubungan mereka aku harapkan mereka tahu cara nak selesaikan . Dan , jangan kerana perkara remeh mereka nak bergaduh . Love perlukan pemikiran yang sangat matured . Kalau sebelah pihak je yang bermasalah pergaduhan tak akan terjadi . Aku nak bagi tips pun aku tak la pro sangat dalam soal cinta . So , korang berdua fikir jela sendiri . Sorry la bukan aku nak pandai-pandai dalam hubungan korang tapi apa yang aku nampak dan perhatikan korang ini memang tak boleh jauh . If jauh sikit dah nak bergaduh . Itu baru sekejap then tak pulak fikir masa akan datang bila masing-masing dah grad . Tak kan la korang grad hari ini esok dah nikah kan . Mesti la tak . Betul tak ? Kalau korang nikah Alhamdulillah la . Kalau dah sayang buat cara sayang okay . Jangan nak gaduh-gaduh sangat .

No comments:

 
© IeykaShahidan