Sunday, April 1, 2012

Sukan KKK ??

Assalamualaikum . .

Alhamdulillah , for the first time untuk selama 2 tahun aku jadi ahli KKK aku join aktiviti yang KKK handle . KKK?? Apa tu ye . Kelab Kemasiswaan Kimia sebenarnya . Budak kimia la katakan . Hehehe . Last aku join dulu pun masa orientasi kos . Dah lama kan ? Since semester 1 , aku join pun masa tu sebab memang diwajibkan untuk student baru . Lepas dari tu memang aku dah tak ada join apa-apa aktiviti lagi . Melainkan program raya la kan . Itu memang tiap tahun aku join . Sebab boleh makan ketupat ! Hahaha .

Semalam , KKK ada buat sukan so , aku ada jugak la terlibat dalam game . Aku masuk Bola jaring . Nama team aku Metyhl Mercury sebenarnya tapi dalam list tu aku sendiri pun tak tahu kenapa boleh tersalah nama jadi Metal Mercury . Bab salah nama tu biarkan aje . Pengalaman pertama main Netball 3 sebelah . Memang terbaik kot nak main . Selama nie aku main 7 orang satu team . Itu yang biasa la . Tapi , peraturan baru nie 3 sebelah . 1 game 15 minit je . Pergerakan memang kena pantas la kan . Yang paling best bila tengok student lelaki yang main netball . Memang pantas cara dorang main . Even , team aku kalah sekali pun tapi best la sebab boleh juga keluarkan peluh yang dah lama tersimpan nie . Lepas main memang sakit dan lenguh badan aku . Itu pun aku main sekejap je . Kalau ketiga-tiga game aku main agak nya macam mana la rasakan . Mau tak sakit sebabnya semester nie aku memang tak ada turun pergi jogging ke apa . Semester sebelum nie boleh dikatakan hari-hari . Moral story , lepas nie aku kena start turun balik . Amalkan hidup sihat supaya otak cergas . 

Second game , aku masuk congkak . Lepas la sampai final tapi kalah seri dengan Dr. Hafiza . Orang banyak pengalaman la katakan . Hehe . Apa-apa pun best dapat fight dengan lecturer . Bukan senang nak main game dengan lecturer . Masa nie jela aku dapat berfoya-foya dengan lecturer pun . Start game aku fight dengan Diya , my bestfriend . Then , suku akhir aku lawan pula dengan junior . Separuh akhir , aku lawan dengan senior third year . Final fight dengan lecturer pulak . Kiranya complete la aku . Sebab boleh fight dengan semua stage . Haha . Bila dah start main congkak nie teringat zaman kanak-kanak riang ribena dulu . Aktif gila main permainan nie semua . Bila dah semakin besar memang tak sentuh langsung congkak tu . Sekarang pun congkak dengan guli yang berlambak-lambak dekat rumah aku pun dah tak tahu campak kat mana . Zaman sekarang memang kanak-kanak dah tak tahu nak main semua tu . Budak IT la katakan . Tunggu zaman anak cucu aku pula nanti macam mana . Lagi tak tahu lajawabnya . Eh , dah lari dari landasan dah cerita aku . 

Back to story , aku tak tahu dah nak cerita apa . So, bawah nie aku nak share la sedikit gambar yang ada . Tengok la ye . 


After senamrobik ! 

       

My course-mate bertungkus lumus main futsal !


Sesi bergambar . 


Sekian !! Jumpa lagi masa sukan KKK next year okay .









No comments:

 
© IeykaShahidan