Friday, April 20, 2012

Takdir Cinta !

boy : awk...maafkan sy..
girl : ye....kenapa awk minta maaf?
boy: sbb sy dah tinggalkan awk..sy dah sakitkan hati awk...sy korbankan cinta awk
demi cinta org yg lukakan hati sy dulu...maafkan sy...please...
girl : :)
boy : kenapa awk senyum...kenapa diam je... awk maafkan sy?
girl : yeee...sy maafkan awk...
boy: betul?
girl : betul...dh lama dh sy maafkan awk...tapi...
boy : tapi ape?
girl : tapi....tidak mungkin sy menerima awk lagi...sebab semalam awk tinggalkan
sy tanpa kasihan..tanpa mempedulikan sy...tanpa menghargai hati sy...demi
org yg awk cintai... dulu...sy pernah ubati luka awk...sy rawat awk...sy beri
cinta dan kasih syg sy unt awk...sampailah awk sembuh..lepas tu...awk dah
kembali ceria...tapi "virus" itu dtg lagi......awk buang ubat awk...awk rela
diserang virus tu lg...sekarang....awk sakit lg.....dan hari ni awk mula
memerlukan ubat itu...awk igt x...awk dh buang ubat tu...dan x mungkin awk
akn mjumpai ubat y same...carilah ubat lain...kerana x mustahil jika awk
sembuh lg dengan ubat y same...awk akan buang lg ubat tu... ;')
boy: awk....
girl : itulah namanya...TAKDIR CINTA... assalamualaikum.... :)




Dulu . . 
Dia sentiasa bersama kita . Kenapa kita mengabaikannya dan tidak pernah sekali untuk kita belajar menghargai setiap pengorbanan yang dia telah berikan ke atas kita . Kita sering lupa dan mengabaikan dia demi insan lain yang baru sesaat muncul dalam kehidupan kita . Peluang yang datang mungkin hanya sekali dan untuk kedua kalinya adalah satu kesukaran untuk dia berikan . 

Dulu . . 
Dia sering menceriakan hari-hari dengan gurau dan tawanya . Mengapa perlu kita musnahkan keceriaan yang terpancar dari raut wajahnya . Disaat dia tersenyum mesra kita lukakan hatinya tanpa memikirkan tentang hati dan perasaannya . Pada mula kita pinjamkan dia sebuah keceriaan di dalam kehidupan di kala bersama kita tapi akhirnya kita rampasnya semula dengan kejam . Sakit yang ditanggung olehnya dirawat sendiri . 

Dulu . . 
Dia yang menemani kita . Telah banyak kenangan yang telah kita bina bersama dia . Tapi , setelah badai datang kita goyah dan dengan mudah kita lupakan segala kenangan pahit manis pabila bersama . Susah senang yang dikongsi bersama kita ketepikan . Seterusnya kita hadiahkan sebuah kedukaan di hatinya untuk menemani hari-hari tanpa kita disisinya . Setelah itu , kita hilang dari pandangan matanya buat seketika .


*****************************************************************

Jangan pernah sesekali kita sakiti hati dia disaat dia masih bersama kita . Andai dia memberi ruang dan peluang untuk diri kita kembali bertakhta di hati jangan disiakan . Mungkin hari ini kita gembira dan bahagia di atas derita yang ditanggup olehnya tapi mungkin tidak lagi esok . Disaat kita jatuh dan tiada seorang yang peduli barulah kita sedar bahawa pengorbanan dia dan semua kenangan yang tercoret indah suatu ketika dulu sangat berharga . Tapi , untuk kembali padanya sudah tiada lagi peluang kerana peluang yang telah dia berikan dulu kita buang . Menyesal masa itu , tiada guna lagi . Sayangilah dia yang sentiasa ada di sisi dikala susah mahupun senang . Jangan pernah tinggalkan dia kerana ego dan marah kita pada masa itu tapi tinggalkanlah kerana kita tahu dia lebih bahagia bila tidak bersama kita . Seandainya dia bukan ditakdirkan untuk kita di dunia tapi bermohonlah supaya ditemukan jodoh di syurga Al-Jannah . 

Sekian ! 






No comments:

 
© IeykaShahidan