Thursday, May 17, 2012

Sentap !!





Kenapa dalam banyak-banyak soalan yang itu juga perlu tanya ? Errr~ sentap aku ! Damn ! Nak dijadikan cerita . Tadi ada la member lama aku IM aku dekat FB lepas tu ada la sikit cerita tentang perkembangan masing-masing . Mulanya kisah aku terperasan he's already engaged with someone . So , untuk dapat kepastian aku tanya jela is't true or not . But then he said , he's not engage yet . Kemudian dia buka pula cerita pasal aku . Asking me dah bertunang ke belum . Jawapan yang pastinya of course la belum kan . Sembang punya sembang lastly , dia boleh tanya aku pernah jumpa ? Ahhhh !! Soalan paling mak jemah sentap . Fikir panjang nak jawab soalan dia tu . Kalau ikutkan kisah dia pun kenal dengan GF dia from tagged jugak . It same like me cuma yang bezakan dorang ini selalu jumpa dan keluar . Almost setahun dah pun dorang couple kalau nak compare dengan aku yang baru nak masuk 4 bulan kan . Memang dorang lama la couple .

Agak pantang jugak la aku bila ada yang bahaskan pasal jumpa dan keluar dating . Perlu ke ? Ini bukan dia sorang je yang suruh aku jumpa dan kenal lebih dekat . Banyak dah orang lain lagi yang suruh aku jumpa dan kenal secara berdepan . Yela , hati orang ini mana kita tahu . Tambahan kalau kenal dari alam siber ini . Bukannya aku nak cakap yang aku tak percayakan dia . Aku percaya dan yakin . Bagi aku , jodoh pertemuan semuanya di tangan ALLAH . Andai dah ditakdirkan aku dengan dia sejauh mana pun suatu hari nanti tetap akan jumpa juga . Atas sebab tu juga aku mampu bertahan tanpa pertemuan secara berdepan . 

Tapi kalau cakap soal hati . Of course aku a bit more terasa . Dan kadang-kadang ada jugak la rasa jealous bila tengok orang lain dating bagai kan . Aku pun ada perasaan juga macam orang lain . Tak akan la nak couple setakat dalam phone or facebook je kan . Kalau tak silap aku , masa awal-awal aku terima dia dulu pernah dia tanya couple serious or couple dalam phone . Errrr ~ Baru aku ingat ada dia tanya macam ini dulu . Mau tak ingat nya semua mesej dalam badan Mr.Hazel aku tu tak pernah nak delete . Tunggu jem dan berkrim dulu baru aku delete . Huahaha ! Dalam hal ini , aku tak salah kan dia . Aku sangat faham situasi aku dan dia . Kalau rumah sebelah boleh la kan nak jumpa . Ini bayangkan la aku kat terengganu dia pulak dekat kedah . Memang Kedah dengan Terengganu tu selangkah je kan ? 

Jumpa ke tidak biarlah ! Asalkan dia tak pernah nak tipu aku sudah la . Bukan aku mintak banyak pun . As long as dia jujur dengan aku itu pun aku dah syukur sangat . Andai dia jujur yang dia ada ada perempuan lain selain aku pun aku tetap terima jugak . Redha jela kan kalau dah orang nak tipu kita . Lagipun , bukannya ada ikatan apa-apa yang sah lagi pun . Kalau ada ikatan yang sah dia tipu aku tu memang parah la jugak kan . So , sekarang biarkan je apa akan jadi dan bakal terjadi . Yang penting doakan je supaya tak akan ada apa-apa yang buruk terjadi antara hubungan aku dan dia . 


Seandainya kau catatkan dia milikku, satukanlah hatinya dengan hatiku . 


Hanya itu saja yang mampu aku lakukan pada waktu ini . Biarlah apa pun orang nak cakap . Nak burukkan aku or dia ke aku tak kisah . Selagi aku tak nampak dengan mata aku sendiri aku tak akan percaya cakap orang . Memanglah bukan mudah nak couple jarak jauh nie . Macam-macam boleh jadi . Pernah je kadang-kadang hati aku sangsi dengan dia tapi tak de la kan sampai nak jadikan kes gaduh . Hati ini kadang-kadang jahat jugak terhasut dengan apa orang cakap tapi nasiblah kejap je . Ingat lagi , sebelum nie ada mulut jahat yang cakap " Kau kat sini , dia kat sana . Kau tak tahu apa dia buat belakang kau " . Errr ~ perlu ke hasut aku sampai macam tu ? Syaitan !! Syuhhhh~ Jealous la tu kan tengok aku bahagia . lalallalala~



haiNota kaki : Ignore what they are talking about !  


6 comments:

bella said...

ala relax je..=)cple jaoh lg best ta tmabah dosa yang da ade ye ta???

yanamk said...

kite pon same dengan bf kite........ dh 2thn kenal, bercinte dlm phone jerk, tpi at least korang ade jugak lah tpon2 nie, kite jgn hrp lh... 2 minit tue pon dh kire lame taw ckp dgn bf kite.... bru thn lepas jumpe..... sabar taw....... ;)

ieyka_shahidan said...

@yanamk ok la tu dapat jumpa jugak ~ at least kenal hati budi depan2..taw prgai dy bila depan kite...ap2, sbar je kn ? huhu

Anonymous said...

Lau aku bek jumpa fmily hg trus dri jmpa hg..lau jmpa hg tiap2 ari,last2 parent xmrestui hbungan kita cmna tu cik adek?jawab jp..hahaha

ieyka_shahidan said...

@Anonymous haaa~tu bgus ! jmpa fmly dulu . .mcm ak knl je hg nie spa..huahahhaahha

Khairul's Mahamad said...

wahh .. relax n chill .. jodoh ad so ad .. klu x da redha ja ..

 
© IeykaShahidan