Monday, November 21, 2011

Apa Yang Telah dan Sedang Berlaku...

Hello readers,ape cter korang ari nie ea? sehat x? bgus la ea kalau korang sume sehat.....jgn jadi macam ak nie suda la ea....korang nak tau x ap dah jadi kat aku dalam minggu nie.....fuhhh~~ xtw la cmne aku nk cter kn.....cdey pn ade....suke pn ade...cdey nye sb aku stress....ske nye sb aku da nk kwen??haaa~~!!! kawen??hehe just joke.....mati aku lau nak kawen awal...huhuhu lagipun dgn spe lak ak nk kwen kn.....jgn kte boyfrenz..skandal pun aku xder.....s0,xperlu pk sal kwen ag..just think about studies first ok...

Lately, aku agk busy....eh jap,bukan agk ag da...tp mmg bz da pun...mau x nye...everyday aku ade je kje nak wt...mcm before this aku balek kelas je trus tdo...lau xtido aku on9...tapi skg nie, aku blek klas xde mse la nk tdo n rehat2 mcm sebelum nie...abiz je klas aku trus balek blik....buka laptop connect wifi lpas 2 search info sal report,sal asgmnt aku yang dah berlambak2 atas meja study aku....ats meja stdy pn da xnmpk rupe ag da..sepah giler~!! abiz la kalau mak mentua tgk..jatuh saham aku...hahaha

Ok, korang taw x ari2 aku tido lambat....kadang2 kul 3 kadang kul 4..n pernah la xtido langsung untuk 1 malam tu gara2 nak study untuk  subjek sebatian kimia karbonil ( 18/11/2011 - JUMAAT )....nasib la ad DIYA n TASYA yang sme2 mcm nak gler je stdy malam tu kn....stdy punya stdy, ak tgk jam dah pkul 7.00 then trus la aku siap2 untuk g test....mmg terbaik la muke sorang2....ngntuk abiz~!! mcm ZOMBIE dah muke....bayangkan la tgh jawab test pun bleh ag aku terlelap untuk sesaat....mmg terbaik kot sb nye mse 1 jam setgah je lecturer aku bg untuk jawab 80 soalan....kalau soalan objektif tu bleh juga aku nk tipu2 kan...sekali buka page blkang subjektif..mmg bengong trus kpla aku pk jwpan.....dgn mse yang xckup ag...adoyai~!! dugaan btul aku.....

Abiz je test aku pun blek bilik trus tido.....sedar je jam da pkul 6 ptg...lme gler la aku tido kn ari 2....dah la pagi xmkan, tghari pun xmkan....bgn je prut aku ase lapar gler...mlm TASYA ajak aku makan dgn abg agkat dy....mule nye aku cm mlz je nk join dy mkn...aku kol FIZAH dy ckp dah mkn...cdey gler aku....s0, terpaksa la aku follow gk TASYA g mkn dgn abg agkat dy 2...mule nye aku mmg kaku abiz bile nmpk je muke abg agkt dy....tp, aku pk smpai bile aku nk gaduh dgn dy...s0, ak wt slumber jela....mse ngh mkn tu bkn men ske ag si TASYA nie ngnjing aku.... eh, lpe....msti korang pelik kn knpe aku kaku bile jmp dgn abg angkat TASYA....hehehe act, he's my ex..... =)) sb tu la aku mcm nak xnk je g mkn mula tu.....but, finally aku dgn dy ok....xde pape pn sbnar nye....ok jer~~

selesai mkan aku balek blik.....konon nye nak siapkan report tapi len lak jd nye....huhuhu mlm tu kitorang tido pkul 5 pagi....esok nye aku bgn kul 8.40, tu pn sebab DIYA dtg bilik tnya "hey, korang xn g klas tehnik pemisahan ke?" dgn pntas kitorang buka mte dan  trik bntal n selimut tido blek...hehehehe =)) bgn lak dah pkul 12 tghari....mmg gler kitorang nie...alkisah nye aku dgn TASYA mmg xleh tido sebilik....lau x ada je kje kitorg akn wt.....kul 6 ptg bru aku dgn TASYA kua g mkn....untuk 1 ari nie la mse ktorg kua bilik....mcm kua dri pnjra je ase....mse kat kedai makan 2 ada lak sorang mamat amk order nie tye aku...."bkpe sokmo tutp mulut" aishhh, jgn la tgur aku...malu ar~!! nak tw x npe aku ttup mlut je??sabar ea..last2 nanti aku cter....sabar~!!

kul 7 ptg aku pn blek blik, mndi ap semua trus wat report kimia fizik...mcm biasa aku tido lewat lagi...esok nye pn bgn lewat lagi.....kelas pkul 8, aku dgn Tasya sedar da kul 7.30...kabut je kitorang bgn g mndi..aku da la report pn xsiap ag...nsb la bhgian dicussion tu aku da greng abis mlm tu....kalau x xtw la ap akn jd...kul 8 bru ak dgn Tasya gerak g klas..smpai kt kelas dah kul 8.15...abiz je klas Kimia Kinetik aku,diya n tasya trus gerak ke fakulti untuk siapkan asgment ekologi dan kimia alam sekitar....alhamdulillah, finally aku berjaya siapkan.....tapi, xbermakna keje aku selesai...sebab masih banyak benda lagi aku nak kne wat lepas nie....report kimia analisis aku xsiap lagi...report kimia polimer pun aku xsiap lagi, asgmnt ekologi yang ag 1 pun xsiap gk.....argh~~jem ada aku pk...huhu

m0od aku plak mgu nie mmg kjap ok kjap x..berubah2 mengikut cuaca...hahaha mane x nye, aku kne alergik yang kritikal kat muke...sebab salah pencuci muke mgkin....stress aku tgk keadaan mke aku....tp, xde la truk mne pn...cme bila aku nk ckp 2 pedih gler la.....lau kne air ag pedih....tp,skg nie da ok ckit...da kering...tp msalah plak sebab gatai2....aishh~~ xtahan aku..g kelas sorok je...bnyak je yang tye.."eh, muke kau knpe ika?"ermmm, allergik je....slumber je ak jwb....lau orang lain msti da sgn2 je kn nk gtw....yela jg publisiti punye pasal.....yang xleh tahan nye tadi la (21/11/2011) FIKAH tgur....dgn slumber dy ckp "kecian nye, kau dah la cntik.." fuyooo,,,cntik ke?? hahahahaha 

minggu nie aku ase minggu paling simple untuk aku g kelas...mne x nye, bgn da la lambat...xkn la nk siap lawa2 ag kn....mane yang ad ak grab je....da xde da nk pkai mekap ke ap ke....ak blash je bju yang mne ad....cm bse ak pkai jeans n tshrt lpas 2 tudung...selesai....lau cm sem2 lpas pkai shawl ag..kadang pkai dress..fuhh, bgye la jgak kn.....tp sem nie...mmg xde la nk bergaya.....kadang aku g klas bedak pn ak xsapu kt muke...neutral beauty maaa~~hehehe 

s0, skrg nie korang bleh bygkn mcm mne bz nye aku dalam minggu nie......kalau korang xnmpk meh aku nk senaraikan bnda2 yang aku kne wt....

  1. Mid term Sebatian Kimia Karbonil-------DONE (18/11/11)
  2. Report Kimia Fizik-------DONE (submit- 20/11/11)
  3. Assignment Kimia Alam Sekitar------DONE (submit- 20/11/11)
  4. Assignment Prinsip Ekologi-------DONE (submit-20/11/11)
  5. Test 1 Prinsip Ekologi------DONE(21/11/11)
  6. Kuiz Kimia Kinetik-------DONE(21/11/11)
  7. Report Kimia Analisis----------OTW (submit-22/11/11)
  8. Report Kimia Polimer---------(submit- 1/12/11)
  9. Assignment Prinsip Ekologi------(submit-30/11/11)
  10. Test 1 Teknik Pemisahan ---------(1/12/11)

last sekali aku nak ucap thnx to TASYA sebab sudi teman aku selama 5 hari sepanjang rum8 aku xde g UM....To DIYA thnx also sebab datg bilik aku memeriahkan ag suasana.....SAYANG KORANG SANGAT~!!


No comments:

 
© IeykaShahidan