Tuesday, November 29, 2011

I'm Not Perfect~!!

im just keep in smile~~~~ =)
only ALLAH knows what replays on my mind~~~~
because sometimes sincerity makes our life ruin~~~~
although we trying to find the best time for telling our SECRETS~~~~ 
but you can't understand it and you just blame me~~~~
did u think that you're the PERFECT one than me??

im SORRY on my mistake~~~~
one more thing you should know~~~~
its too hard for me to make this decision~~~~
im PROMISE that i won't disturb you anymore~~~~



--------------------------------------------------------------



"nie adalah status fb aku masa 28 november 2011 pada pukul 1.26am....masa aku update status nie lepas je aku chating with someone yang pernah lah bagi harapan palsu dekat aku.....he's AMERUL....for those yang kenal dia nie please keep quite okay~~ actually, masa mula tu tak sukakan dia sebenarnya...because of his attitude....which he's trying to change me...but ntah macam mana aku macam dah suka kan dia.....suka dan sayang lain kan??pernah la aku ckap dekat tasya orang yang aku suka adalah AMERUL nie...but orang yang aku crush dan sayang adalah HAFIZ...who is my bestfriend....ermmm,mgkin ini satu kesilapan bagi aku....but its okay~~ learn from my mistake~!!"

"okay, cerita sebenarnya macam nie....pada mula tu memang dia ada suruh aku jujur tentang diri aku sebenar...tapi, aku rahsiakan sesuatu dari dia....sebab aku fikir bila dah tiba masa dia aku akan cerita everything to him...aku cuba untuk cari masa yang terbaik untuk bagitahu dia siapa sebenarnya aku...dan bagaimana kehidupan aku sebelum nie....because pada mula kenal tak kan la semua benda aku nak terus cerita kan....but, aku dah bagi hint pada dia mula tu...dan tnya dia if he knows who am i dia akan sayang saya or not....then he said who's i am before is not the important...sebab semua tu bukan menjamin kebahagiaan....okay, aku pegang setiap kata-kata dia tu..."

"but, at the one night aku rasa dah tiba masa untuk aku bagitahu dia cerita sebenar....dan aku pun berterus-terang pada dia....ini pun sebab aku tanya pendapat HAFIZ...sebabnya pada malam yang aku nak jujur dgn dia, aku mesej dengan HAFIZ nie, then saja aku bunga-bungakan ayat...supaya HAFIZ tak dapat tangkap...hehehe =)lepas je dari tu aku pun bagitahu la dekat AMERUL about the truth story of mine....nampak mula tu macam dia boleh terima je.....tapi, hakikat sebenar memang dia xmampu nak terima pun...."

"lepas je aku jujur dengan AMERUL nie, esok nye terus dia diamkan diri...when i text him he didn't reply...when i called his phone he didn't reach it....when i chat with him also he didn't hit me back....about two days dia diamkan diri....then satu hari, after i finish my works...aku pun online FB..masa tu la tetibe aku terasa nak buka his wall....kemudian aku terbaca satu status dekat wall dia...seriously memang aku terasa something yang tak kena....bengang juga aku masa tu....lepas je kejadian tu memang mood aku terus hilang....aku balik je bilik memang keje aku tido jela for one day....malam tu im trying to chat with him....the reason that he gave me...he said he stress...okay~!! aku faham~"

"since dari kejadian tu memang hubungan aku dengan dia dah renggang....its not like masa mula-mula aku kenal dia....dia cakap aku boleh terus jadi kawan baik dia...okay~ satu lagi janji yang aku akan pegang sampai aku mati mungkin....."

"then masa 28 november tu la aku tanya dia..dan dia pun jujur dengan aku dia cakap memang dia xdapat terima aku....the reason that he gave me..dia tak dapat terima aku sebab aku dah tipu dia...okay~~nampak sangat la kan yang dia sebenarnya memang tak boleh nak faham situasi aku sebenar....cuba lah kau bayang kan wahai AMERUL~~ if dah lama-lama kau baru tahu...nie kira okay jugak kan kau tahu awal....if dah bertahun-tahun kau baru tahu....macam mna?? sebab dalam hal nak simpan rahsia memang kelebihan aku....kalau tak, tak kan la ada satu rahsia yang terjadi masa aku kecik dan zaman nakal2 dulu tu aku simpan sampai sekarang kan.....rahsia ap??ask my mom..hehe"

"actually, aku tak kisah pun if dia nak wat macam tu dekat aku....tapi yang aku sakit hati nye dia nie belagak macam dia perfect sangat...macam dia tak pernah buat salah je....padahal aku tahu yang dia lebih teruk dari aku...nie bukan nye aku nak kutuk ke apa...tapi dah memang kenyataan kot.....erm, suda la ye...suka hati kau la nak wat apa pun lepas nie...yang aku fikir sekarang nie aku memang tak kan contact dengan kau lagi....aku tak nak ambil tahu pasal kau lagi dah....kalau kau nak remove aku dari friend list pun silakan lah..aku xkisah pun sebenarnya....lagi aku suka ada la..."

"untung jugak la aku ada ramai kawan....kawan yang paling aku percaya adalah HAFIZ...so,boleh la aku cerita masalah aku dekat dia...memang dia yang support aku dalam hal nie....btw, setiap manusia pernah melakukan kesilapan...tak kira besar mahupun kecil...so,memaafkan itu jalan yang terbaik untuk melupakan sesuatu yang pernah terjadi kan? tapi dalam hal nie aku tak nak cakap apa dan au nak senyum je...=) dan aku jugak nak ucap terima kasih sangat2 dekat AMERUL tu....."

-----------------------------------------------------------------


p/s:: dear AMERUL....

aku dapat rasakan mungkinkau akan terbaca jugak blog aku nie....sorry kalau memang bnda nie menyakitkan hati kau....tapi, kalau nak compare hati aku lagi sakit lepas apa yang kau dah buat dekat aku...btw, thnx coz jadi kawan aku even tak lama kan...thnx jugak sebab kau cakap kau SAYANG aku...aku sangat hargai semua tu...aku doakan kau bahagia dalam hidup kau....one more thing, kau patut ubah diri kau before kau ubah diri orang lain....dan kau patut terima orang lain seadanya before kau nak orang lain terima kau seadanya....kau jugak kena ingat dunia nie bergerak atas paksi dia....if kau tak berubah jugak mana tahu one day ALLAH akan tunjuk kebesaran dia dekat kau.....SORRY~~!! aku bukan mendoakan keburukan atas kau..tapi, sebagai tanda aku ingat yang kau nie kawan aku...so aku nak kau berubah je before terlambat....aku memang sayang semua kawan2 aku...dan tak nak tengok kawan2 aku terus hanyut dalam peredaran dunia yang semakin maju.....

No comments:

 
© IeykaShahidan