Wednesday, February 15, 2012

Hati Perempuan Bukan Untuk Dipermainkan !

Assalamualaikum ...

" Pengalaman mengajar kita erti kehidupan . "

Okay ! Mesti semua pernah dengarkan ayat kat atas nie . Dari sebuah pengalaman tu la kita tahu untuk hadapi dugaan dan cabaran yang datang tanpa kenal erti lelah dalam kehidupan seharian kita . Pengalaman juga mengajar kita untuk lebih dewasa dalam sesuatu perkara . Baik buruk mahupun baik sebuah pengalaman itu , kita terpaksa mengambilnya sebagai iktibar dan pedoman hidup . Yakin lah , setiap ketentuan Ilahi pasti ada hikmahnya . Andai sekarang kita terjatuh mungkin tidak lagi pada hari yang mendatang . 

Dah cukup membebel pasal intro yang entah pape . Ayat skema je kat atas . Back to normal ! Aku nak cerita sikit nie . Korang tahu kan sebelum nie aku dah pernah tewas dengan cinta suci aku tu . Aku je yang cinta suci gila vavito . Dia tak tahu la pulak macam mana . Tak perlu la kan aku mention nama dia dekat sini . Korang sendiri pun tahu sape yang aku sayang sangat-sangat . Sebab dah banyak entry aku dalam nie aku tuju untuk dia je . Bosan?? so what? Do i care .  

Baru-baru nie aku ada la stalk sorang mamat nie . Bukan main lagi dia cakap sayang aku . Siap bagitahu lepas dia habis study dia nak kerja lepas tu ada rezeki dia masuk minang aku . Puii~!! Sumpah aku tak percaya ! Macam nak je aku cakap dekat dia "Pergi mati la kau" . Tapi , aku tak nak la rude sangat dengan dia . Aku just layankan je apa dia nak cakap pun . Even dia cakap esok nak masuk minang pun aku layankan je . Ada pulak aku kisah dia nak masuk minang ke tak . Kalau jadi betul sekali pun tetap aku tak akan percaya sangat . Jadi suami baru aku akan belajar untuk percaya . 

Kalau dulu mungkin la aku nie mudah percaya cakap laki . Tapi , sekarang secara zahir memang la nampak aku nie percaya laki bulat-bulat . Tapi , jangan ingat aku diamkan diri tu tanda aku percaya . Di sebalik nya hanya aku dan Allah saja yang tahu betapa "sopan dan baik"nya aku nie . Serious , dulu masa aku dengan cinta suci aku tu aku tak pulak berperangai macam sekarang . Aku buat semua nie sebab apa eh ? Aku pun tak tahu . Nak balas dendam ke ? 

Senang je kan aku nie nak couple dengan orang . Then , bila dah couple dia nak tinggal aku ke curang sekali pun aku macam cool je . Macam tak ada perasaan je . Orang nak cakap aku nie Playerz sekali pun aku tak kisah dah . Kadang-kadang memang aku mengaku pun aku nie playerz .Tapi ,aku jadi jahat pun dengan orang yang jahat je dengan aku . Prinsip aku senang sangat . "Kau layan aku baik 10x ganda aku layan kau baik dan macam tu jugak sebaliknya" . Pahamkan apa yang aku cuba maksudkan . Kalau paham bagus la . So , lepas nie kalau korang nak dekat dengan aku jaga tingkah laku dan perangai okay . Kalau korang jadi playboy aku pun boleh jugak buat macam tu . Kira fair and lovely la kan .

Jangan pernah nak tipu aku kalau tak kenal siapa aku sepenuhnya . Baru dua tiga kali jumpa korang dah boleh cakap korang suka aku sayang aku . Watdefake! Palsu je semua tu ? Sekali korang tipu aku mungkin seumur hidup aku tak akan pernah percaya korang dah . Hati aku memang macam nie. Kalau aku cakap A maka A jugak la sampai akhir hayat . Tapi , kalau di izinkan Allah hati aku berubah mungkin aku lebih senang di buat bincang .

Aku sebenarnya kesian dengan kaum aku . Sering dipermainkan lelaki . Sering menangis kerna cinta palsu yang dibuat olah buaya darat . Cukup la aku tengok penderitaan sahabat baik aku . Terseksa hidup dia berpanjangan sehingga kini . Aku juga macam dia . Tapi , aku nie jenis yang pendendam ! Sebuah pengakuan dari aku . Takut kan nak dekat dengan aku ? Don't worry actually aku tak seteruk yang disangka . Tak caya tanya la ex aku . Dia dah kenal selok belok kehidupan aku sejak 6 tahun yang lalu . Tapi , kalau dia tipu padan muka la . Aku sure dia tak kan tipu . Pergi la tanya ! Serious la aku cakap aku tak baik sangat . Tapi , certain time aku boleh jadi baik . Depends on your attitude la .

Kalau ada yang nak dekat dengan aku tu ingat je prinsip hidup aku . Dan semat word nie dalam jiwa korang . " What you gives, you get it back" ! Ingat tau ! Supaya bila suatu ketika bila korang nak berkawan dengan aku korang tak tersalah dan tersasar dari apa yang aku nak . Aku tak mintak banyak pun . Aku mintak untuk setia je dengan aku . Tak susah kan ? Good Luck !

Sekian !




No comments:

 
© IeykaShahidan