Tuesday, February 28, 2012

Pencarian Cinta Sejati . .

Assalamualaikum . . .




..Aku ingin mencari CINTA SEJATI yang boleh membawaku ke jalan ILAHI, aku ingin menjadi MAKMUM kepada seorang IMAM..aku ingin menjadi sayap kiri kepada seorang KHALIFAH..aku ingin menjadi seorang PENDENGAR kepada seorang DAIE, aku ingin menjadi seorang  MUJAHIDAH kepada seorang MUJAHID..


Semua orang mesti ada keinginan yang sama macam aku kan ? Nak kan seorang bakal suami yang boleh menjaga kita dengan sebaik yang mungkin . Adik aku pernah cakap dekat aku , "kalau nak kan seorang suami yang baik , kita kena la ubah diri kita jadi baik dulu " . Betul jugak apa yang dia cakap kan tu . Kalau kita baik insyaAllah kita akan dapat seorang suami yang baik . Percayalah , perempuan yang baik hanya untuk lelaki yang baik dan begitu jugak sebaliknya. Jangan pernah impikan seorang yang sempurna kalau diri kita tak layak untuk dia . Apa yang mampu buat berdoa la supaya dipertemukan jodoh kita dengan orang yang layak untuk kita dan dapat terima kekurangan dan kelebihan kita . Yang paling penting dia mampu menjadi pemimpin yang baik untuk keluarga kita . 

Masa zaman jahiliah dulu , selalu berangan nak seorang lelaki yang kacak dan bergaya . Satu penyeksaan sebenarnya kalau kita dapat seorang lelaki yang kacak nie . Sebab , pergi mana je mesti akan ada mata-mata gadis yang memandang . Aku nie kuat jelous kot . Mana tahan kalau dah ada perempuan lain pandang-pandang boyfriend aku . Jelous pun tak ada la sampai aku nak marah-marah kan . Just ignore kan je benda tu . Tapi , sekarang nie aku tak kisah dah pasal rupa paras dia . Yang aku minta supaya dia mampu jaga aku dan bimbing aku ke jalan yang diredhai . 

Dear My Love . . 
Awak , saya minta supaya awak jadi seperti ini . . . 

Tak pernah lupa untuk ingatkan saya tentang solat . . . 

Selalu menjaga dan menasihati supaya tidak tersasar jauh dari jalan kebenaran . . .

Mampu untuk menjadi imam kepada keluarga dan keturunan saya suatu hari nanti . . .

✿ Mendidik saya supaya jadi seorang isteri dan anak yang solehah . . .

Tak akan sesekali biarkan saya terleka dari mengingati Allah . . .

Sering bersama disaat suka dan duka . . .

Boleh memberikan motivasi kepada saya andai saya terjatuh . . . 

Tak akan pernah biarkan saya dalam keadaan kegagalan . . .


Sekian !


P/s: thnx sebab awak jaga saya dengan baik sekrang. hope berkekalan !








1 comment:

ciksukaberangan said...

amin.. mudah2han apa awak nak tercapai ^^

 
© IeykaShahidan