Wednesday, January 4, 2012

Eee!! Selekehnya awak~~

Assalamualaikum....


Mula-mula sekali aku nak mohon ampun dan maaf andai ada yang terasa dengan post aku kali ini . Aku harap korang boleh terima ini sebagai teguran untuk kebaikan diri korang juga . 


Aku nak bagitahu nie . Korang tak perasan ke badan korang berbau . Tak senang hidung aku bila nak dekat dengan korang . Korang tak rasa malu ke bila badan korang ada bau . Kalau ye pun tak ada duit nak beli perfume mahal-mahal korang pakai deodorant pun dah cukup bagus kan? At least bila dah berpeluh tak ada la bau sangat . Kalau perempuan aku rasa susah la nak jumpa yang badan berbau kan . Kebanyakan lelaki je . Especially, yang addict dengan smoking . Tapi tak semua la kan yang smokers badan berbau . Aku cakap setengah saja okay . Aku paling tak suka bila badan korang berbau lepas tu masuk tempat yang ada air-conditioner dan bertutup pulak . Perghhh~!! tertusuk je kat hidung aku nie dengan bau badan korang yang macam apa je . 


Biar muka tak hensem asalkan kebersihan badan tu terjaga . Pakaian biar kemas . Baru la ramai yang nak dekat . Ini kalau dah muka tak hensem bau badan pulak duduk sebatu pun boleh bau tengik . Pakaian pulak entah apa-apa je . Memang nak la sangat kan orang nak dekat-dekat . Kemas-kemas kan la pakaian korang . Rambut tu bagi kemas-kemas sikit . Yang mana sedar panjang tu kasi gunting dan kemas kan . Baru la nanti ramai peminat . Aku pun boleh terpikat kalau korang hensem . Kalau korang tak percaya korang tanya awek-awek korang betul ke tak apa aku cakap . 







Tu kalau aku bercakap pasal laki . Kalau perempuan pulak rasa bab-bab wangi-wangi . Pakai perfume memang kesukaan perempuan la kan . Cuma aku agak pelik bila tengok ramai perempuan dressing . Macam tak kena pada tempat je pulak kan aku tengok . Pakai baju pergi kelas pun dah mengalahkan nak pergi dinner je . Dengan mekap lagi kan . Tak salah kalau nak mekap tapi jangan la over sangat . Nak over-over korang tunggu masa ada function apa-apa . Tak pun korang tunggu masa korang nikah nanti . Masa tu korang mekap puas-puas sampai mekap mak andam habis pun tak pe . 



\
Lelaki kalau nak ubah penampilan korang kena tanya dekat perempuan . Sebab perempuan saja yang tahu menilai macam mana gaya yang korang patut gayakan . Kalau korang tanya lelaki jawapan sama jela macam apa yang korang fikirkan . Hakikat dia memang tak kena gaya . Kalau perempuan pulak better korang tanya pendapat lelaki kalau korang nak pakai apa-apa . Ada setengah laki memang tak suka kalau perempuan mekap . Lelaki lebih suka tengok perempuan yang simple . Katanya natural beauty . 


Aku rasa tu je kot yang aku nak membebel dekat sini . Yang mana korang rasa patut diubah tu korang ubah la ye . Bukan untuk siapa pun . Ini semua untuk korang juga . Korang tak nak ke bila ada orang cakap korang hensem / cantik . Aku mintak sangat pada guys tu tolong eh ubah sikit penampilan korang . Tak perlu pun nak beli baju mahal-mahal kalau nak bergaya . Pakai baju bundle sekali pun boleh aje . Asalkan kemas dan badan tak berbau . Tu dah cukup ok kan . Kalau yang girls tu aku tak mampu nak komen apa-apa . Sebab aku pun girl . Bagi pandangan aku okay je kalau girl jaga kebersihan dia . Cuma mekap dan dressing korang jela yang terlalu over sangat . Kalau korang nak cakap aku pun sama korang punya suka . Yang pastinya aku simple tahap kritikal punya orang . Pergi kelas kadang-kadang rembat je apa yang ada . Pakai jeans . T - shirt . Tudung bawal . Sandal . Mekap memang tak la kan . Kadang - kadang aku pakai eye-liner je sebab tak nak bagi nampak mata aku yang mengantuk . Biasa la selalu sangat kan tidur lambat



p/s :: Dunhill Desire Blue . . Love it~!! Terpikat kalau bau perfume nie . .


  

1 comment:

aisyah said...

betul tu.perempuan tak baik tabarruj .berdosa ._.

 
© IeykaShahidan