Friday, January 13, 2012

Pergi . .

Aku pergi kerana kerelaan hati . Aku pergi untuk mencari identiti diri aku yang telah hilang .  Aku pergi kerana aku ingin mencari kebahagiaan hidup aku sendiri . Sayang seorang itu bukan seharusnya kita perlu bersama . Cinta perlukan pengorbanan . Aku akan pergi terus jauh dari hatimu . Dan tak usah lagi kau fikirkan tentang diri aku di sini . Sememangnya aku redha dengan kehilanganmu . Aku bukan barang untuk dipergunakan . Hati aku tak selembut yang kau sangkakan . Andai itu yang aku telah katakan maka itu juga yang aku akan tunaikan . Memang aku kejam . Memang aku pentingkan diri sendiri . Bukan niat aku nak menjauh darimu . Tapi , aku terpaksa lakukannya agar tiada lagi pihak yang akan terus terluka . Aku perlu mendiamkan diri sejenak waktu ini . Biarkan aku pergi dari hidupmu . Segala pengharapan yang telah kau berikan aku telah buang jauh dari hidup aku . Kini, aku mahu cari kehidupan aku sendiri tanpa dirimu . Mungkin sekarang aku terpaksa menjauh . Suatu hari nanti andai aku sudah temui kebahagiaan aku sendiri aku akan datang . Dan di saat itu kau pun akan turut bahagia . Andai ia tidak terjadi aku akan terus lenyap dari bayanganmu . 



Malam ini ku lihat bulan
Tak terjatuh lalu terurai
Ku nggak ngerti apa yang harus
Ku lakukan

Hari ini aku putuskan
Untuk jauh ku langkahkan kaki
Untuk pergi dari dirimu

Biarkanlah kan kubawa
Sejuta harapan yang indah
Yang pernah kita lalui
Saat bersama

Ku harap kau bisa mengerti
Cinta kita tak direstui
Malam ini harus
Rela ku pergi

Maafkanlah kekasih
Ku harus tinggalkanmu
Meski ku tahu ini menjadi
Kau sakit hati

Relakanlah kekasih
Tutup air matamu
Semua ini aku lakukan
Untuk kebaikanmu

Dengarkanlah kekasih
Ku harus tinggalkanmu
Meski ku tahu ini menjadi
Kau sakit hati

Relakanlah kekasih
Tutup air matamu
Semua ini aku lakukan
Untuk kebaikanmu

No comments:

 
© IeykaShahidan