Saturday, January 21, 2012

Sakit..

Ya Allah...
aku tak punya sesiapa tempat mengadu...
hanya kepada Engkaulah...
aku sakit..
aku sakit..
aku sakit..
aku sakit ya Allah..
aku sudah tak mampu lagi untuk menzahirkan dalam bentuk
puisi,sajak,lagu unuk mengambarkan apa yang tersirat...
tiada apa lagi yang tersirat atau tersurat..
ini lah aku...
beri aku kekuatan agar aku tidak menzalimi diriku
beri aku kekuatan agar aku tidak menganiaya diriku
beri aku kekuatan agar aku tidak menyiksa diriku
beri aku kekuatan agar aku dapat meneruskan hidup selagi yang di izinkan..
aku tak berdaya...
aku sakit...
aku sakit..
aku sakit...ya Allah...
cukup perit bila diri di hina
cukup perit bila diri di sindir
cukup perit bila diri diperli...
oleh keangkuhan manusia yang berasa diri berkuasa..
saat ini...
aku terlalu lemah
aku terlalu sakit...
(manusia-manusia itu akan tertawa keras sekali bila membaca ini bukan?)
seorang manusia menafikan hak ku
seorang lagi manusia menyekat hak ku
seorang lagi manusia membakar hak ku..
tolonglah aku...
tolonglah aku
tolonglah aku..ya Allah...
aku sakit...aku sakit...sakit sangat ya Allah.....
tiada teman untuk ku ajak berbicara
tiada kekasih untuk aku alunkan puisi rindu,cinta dan kasih...
tiada ***** untuk aku mengulit kasih...
berat sungguh dugaan mu
berat sungguh ujian mu....
tahanlah fikiran ku...keinginan ku...agar aku..
agar aku tidak menyiksa diri ku
agar aku tidak menganiaya diri ku
agar aku tidak menzalimi diriku
aku sakit ya Allah...
begitu terang dan jelas...pernyataan...
yang tiada lagi selindungnya...
berapa tahun lagi untuk aku menanggung kesakitan ini..
satu kepuasan bagi yang meninggalkan aku
satu kepuasan bagi yang menyisihkan aku
satu kepuasan bagi yang berkias untuk aku...
pada waktu ini...
aku sudah putus asa
aku sudah putus harapan
aku tak nampak di mana pelangi sembunyikan diri...
saat ini semua yang ku lihat...hanya kelam...
aku lihat hanya wajah-wajah bertopeng yang mengerikan sedang mentertawakan aku...
aku sakit ya Allah....
aku sudah tidak bisa sembunyikan kesakitan ini...
bantulah aku...berilah aku kekuatan...
agar aku tidak menzalimi diri aku... 

_________________________________________________________



Sayang..Jangan ditanya sebanyak mana pengorbanan yang telah aku lakukan.... Kerana aku sendiri tidak pernah mengiranya... Tetapi, Seandai pengorbanan itu tak dihargai... Perlukah aku berkorban lagi sayang????

1 comment:

Anonymous said...

Hmm . sabar ye awak .

 
© IeykaShahidan