Sunday, January 8, 2012

Terpaksa . .

Kenapa aku perlu sakit hati . Kenapa aku perlu cemburu . Aku dengan dia bukan ada apa-apa hubungan pun. Dia cuma kawan aku . Cuma sekarang aku dah putus sahabat . Ex-crush maybe . Seriously, i cant stand for this . It's so hurt . Ye, dulu aku pernah ada rasa suka dekat dia tapi tak ada la sampai aku terfikir nak couple or nak dia be mine kan . Just suka gitu2 je . Tapi, entah la kan kenapa aku terasa sakit sangat bila tengok profile picture dekat FB dia with his girlfriend . Wah, mesranya dorang . Aku sumpah rasa cemburu . Bukannya apa . Mungkin aku tak boleh tengok orang lain bahagia dan gembira di saat hati aku terluka dan sakit seperti sekarang . Siapa tak nak hidup bahagiakan . Aku pun ada jugak keinginan nak hidup bahagia . Tapi, apa lagi aku mampu buat melainkan every single day and every single moments make me hurt . Mungkin aku ditakdirkan untuk hidup dalam duka dan sedih . Setiap saat yang aku lalui terpaksa aku berpura-pura bahagia . Hanya dengan senyuman aku mampu sembunyikan kedukaan aku ini . 

Ya Allah, tenangkan lah hati aku menghadapi dugaanmu . Tabahkan hati aku menerima cabaran ini . Amin~

Haishh~ Jiwa kacau di saat final exam . Memang hilang mood aku nak study kan . Dari semalam lagi sebenarnya aku memang dah tak ada mood untuk study . Bercampur pulak dengan cerita hidup aku yang sebelum nie yang masih lagi belum selesai . Mungkin aku patut pasrah dengan semua ini . Dan belajar untuk terima keputusan yang dia buat . Aku terpaksa . Kadangkala aku memang terkilan dengan dia tapi aku tak nak untuk teruskan perbalahan ini hari demi hari . Sekarang aku biarkan saja . Hope one day, he will realize that he always hurting me deeply .

Aku juga perlukan perhatian . Aku juga perlukan kasih sayang . Aku juga perlukan peneman hidup . Tapi, kenapa dia tak selalu ada untuk aku . Aku bukan nak compare atau samakan dia dengan my ex . Cuma aku . Entah . Aku dah makin keliru . Aku tak tahu lagi apa perlu aku luahkan . Jangan tanya lagi okay . Aku dah keliru dengan hidup aku sekarang ini . Tak tahu mana patut aku buat . Need someone to accompany me . 



No comments:

 
© IeykaShahidan