Thursday, December 8, 2011

Aku Perlukan Kekuatan~!!

Oh my~!!! Down giler dah aku sekarang... Really need someone to talk..... tapi aku tak tahu aku nak cerita kat siapa..... balik2 blog nie jugak jadi tempat luahan perasaan aku.....even aku tahu blog nie tak boleh nak bagi aku jalan penyelesaian tapi at least apa yang terbuku kat hati aku lepas semua....aku nie bukan nye jenis suka sangat nak berahsia tapi aku tak tahu kat sape aku nak cerita apa yang terbuku dalam hati aku nie....dan aku tak tahu pun macam mana aku nak mulakan....

selama nie korang tengok aku happy je kan...macam tak de masalah je.....jangan fikir orang yang happy go lucky tak de masalah.....setiap manusia ada masalah dia....selama nie masalah aku boleh lagi aku settle kan....dan aku bleh je follow semua benda nie sikit2......but for this moment i felt that i cant face it anymore....seriously, im afraid to face it....dan sekarang nie aku dah tak mampu menahan seksa dalam hati....selama nie aku pendam je msalah aku....aku cuba untuk kuatkan semangat walaupun hakikat aku dah lost....kawan2 aku pun tak pernah nampak aku menangis sekarang nie? aku cuba untuk jadi kuat untuk tebus semua kesalahan sebelum nie...

Ya Allah, tetapkan lah hati hambamu ini......aku tak ingin tewas...aku tak ingin semua ini terjadi.....kuatkan lah hati hambamu untuk meneruskan perjuangan ini.....Aku tak nak perkara lepa berulang lagi...aku sayang family aku...dan aku tak nak tengok dorang kecewa dengan aku...ckup lah selama nie aku dah kecewakan dorang.....tapi, macam mana aku nak balas jasa dorang kalau sekarang aku sendiri lemah....aku dah xkuat lagi....aku dah rasa beban gila sekarang nie....memang la assignment aku dah xbanyak...tapi, aku punya test bleh dikatakan tiap2 minggu ada....

Lately, aku dah rasa yang aku dah berubah.....sebelum nie im very cheers and happy.....nak study pun ada je m0od...tapi 2 0r 3 days nie aku rasa lemah sangat.....aku nangis n sedih semua tu tak de sape pun yang tahu....kalau aku yang sebelum nie ceria tapi sekarang aku terpaksa berpura2...kalau sebelum nie makan aku terjaga tapi sekarang aku dah tak de untuk makan......apa yang aku fikirkan sangat nie......?? aku bukan nya tak boleh nak cerita kan kawan2 aku...tapi, aku tahu dorang pun ada masalah yang sama jgak...masing2 takut dengan exam.....dan kalau aku call mama aku plak untuk cerita masalah aku....mesti aku akan menangis.....

Ya Allah.....
aku bermohon padamu agar kau tabahkan lah hati hambamu ini untuk menempuh dugaan ini.......kau cekalkanlah hati hambamu ini untuk meneruskan perjuangan ini....aku tak ingin tewas....dan aku tak ingin perkara yang telah lepas berulang kembali....biarlah ia menjadi satu pengjaran untuk aku Ya Allah~~ Kau berikanlah aku kekuatan untuk meneruskan kehidupan ini....peliharalah akhlak hambamu ini....dan jangan lah kau biarkan aku memilih jalan yang tidak benar....Kau tingkatkanlah iman dalam hati hambamu ini......
Aminnn~~~~

No comments:

 
© IeykaShahidan