Tuesday, December 20, 2011

Dimana Jalan Penyelesaian??

Pening?? serabut?? tekanan?? ermmmm....aku sendiri pun tak pasti yang mana satu yang sedang membelenggu benak pemikiran aku ketika ini.....aku hanya mampu lari dari masalah ini pabila aku berada jauh dari sini....namun, disaat aku kembali masalah itu datang menghantui pemikiran aku kembali....kenapa perlu pertikai kan seandainya semuanya sudah di bahaskan....kenapa perlu dibangkitkan seandainya kamu sudah memberi kata penamat....

namun, disaat aku jauh hanya Allah saja tahu betapa aku merindui dia di sana...namun, dia seolah2 tidak mempedulikan aku....tapi,aku cuba untuk yakinkan diriku dan cuba untuk tidak memikirkannya.....mulut boleh menipu tapi hati dan mata tidak dapat untuk menipu....andai mulut kata tidak namun di mata terpancar sesuatu yang pasti yang tersarang dihati....sungguh aku masih perlukan dia...

perlukah aku lari lagi...atau perlukah aku lari terus dari sini...?? segalanya aku mampu untuk lakukan....aku pergi untuk merawat hati..tapi, kenapa bila aku kembali luka itu berdarah kembali? ternyata lari dari masalah bukan jalan yang terbaik...kekadang aku terfikir..kenapa plak aku yang patut lari sedangkan permasalahan bukan aku yang cipta...


..............................................................................................................................................


Ya Allah, kau tunjukkan lah jalan kebenaran kepada hambamu...dan berikan aku sedikit sinar kebahgiaan...dan brikan dia petunjuk agar mampu untuk membuat pilihan...supaya tidak terus menganggu kebahagiaan aku....perit rasa hati ini untuk aku telan setiap kata2 yang aku dengar...dan pahit juga hati ini untuk membiarkan ia terus bersama....sakit jiwa ini melihat kemesraan yang terpancar di setiap senyuman yang terukir di wajah....aku cuma harapkan semua ini berakhir dengan cepat agar aku bisa bernafas dengan tenang tatkala aku bersamanya....

No comments:

 
© IeykaShahidan