Wednesday, December 21, 2011

Mencari Konklusi..

debaran final kian terasa....
namun hatiku penuh dengan gelora.....
seperti ombak badai yang datang melanda.....
kusut~!!
pada siapa harus aku menagih kasih....
meraih simpati dan meminta nasihat....
aku bingung~!!
dugaan yang datang seakan tidak mahu aku bersama dia....
aku tak salah kan dia mahupun sesiapa....
ini hanyalah sebuah dugaan hidup yang pasti aku tempuh....
namun, kenapa harus datang disaat ini.....
aku tak inginkan keadaan seperti ini....
bukan aku pinta untuk hidup dalam kedukaan.....
tangis aku tak siapa yang tahu....
duka aku hanya Allah saja yang tahu....
berikanlahaku kesempatan untuk merasa indah.....
janganlah kau rampas dia dari aku....
sesungguhnya aku tidak mampu untuk terluka lagi.....
mungkin kali ini aku tidak mampu untuk sembuhkannya...
luka lama berdarah kembali.....
kau tahu aku terluka....
tapi, kenapa kau terus melukai aku....
kau harus memilik antara aku atau dia...
aku tak mahu hidup seperti ini......


kau hanya mampu memberikan nasihat supaya aku abaikan masalah ini...dan teruskan kehidupan aku sebagai seorang pelajar...dan kau pinta untuk aku tumpukan kepada final....wajarkah ini? sedangkan kau tak berusaha untuk selesaikannya.....kau biarkan hati aku terus terluka....kau biarkan aku hidup dengan tenang....berikan aku kehidupan yang indah...jangan kau terus untuk sakiti aku lagi,....aku merayu padamu~!! 

No comments:

 
© IeykaShahidan