Thursday, December 8, 2011

Kisah Aku Dan Latihan Industri....(PART III)

Assalamualaikum.....
kisah nie adalah sambungan dari kisah sebelum nie........
korang klik je kat perkataan nie "BISMILLAH"....
s0 dah tahu kan??okay,,,sekarang aku nak cerita apa yang terjadi sekarang nie...

ermmm, alhamdulillah sekarang aku dah buat pilihan untuk empat tempat......dapat ke tak tu tak tahu lagi..pape pun tunggu je maklum balas dari tempat yang aku apply tu.....kalau ada rezeki tu ada la kan?
tempat yamg aku mintak.....

  • Jabatan Kimia Malaysia cawangan kedah.....sebab kenapa aku mintak? kenapa eh?? Aku memang dah lama aim jabatan kimia nie....teringat plak masa aku form 4 dulu....waktu follow kelab alam sekitar dan persatuan sains...masa tu aku pergi melawat jabatan kimia kat penang....memang best je tengok dorang kerja kat situ....kebetulan masa aku g lawatan tu ada kes excident dan dorang tengah wat kajian kenapa excident tu berlaku...so sempat la aku tengok macam mana dorang wat kajian.....macam2 lagi yang aku dapat tengok masa g lawatan tu.....nak analisis air, drug, urine dan macam2 lagi la...lau nak citer aku rasa esok belum tentu habis kan...nak tahu macam mana perasaan aku masa tu korang try la wat lawatan pergi jabatan kimia......then, aku hope aku dapat la jabatan kimia nie....rumah aku pun tak de la jauh mana pun dengan jabatan kimia nie...so, no hal la kalau aku nak ulang alik pergi kerja kan....
  • DXN Pharmaceutical Sdn. Bhd.......yang nie pun not bad jugak la....kilang produce ubat sebenarnya..dia abstract cendawan untuk jadi kan ubat-ubatan...kira macam best jugak kan...aku pernah lalu je kilang nie...xpernah ada peluang untuk masuk lagi kilang nie....kilang nie yang aku tahu dia milik cina.....nama apa tah...try la search g0ogle lau nak cari kan.....aku malas dah nak cari....hehehe
  • Makmal Keselamatan dan Kualiti makanan kedah....nape eh aku mintak sini?? sedang kan tempat dia jauh jugak dari rumah aku...parok deh lau nak ulang alik g tempat kerja....dan aku sendiri pun tak tahu pape sal tempat nie....yang aku tahu Bukit Kayu Hitam je......location? ntah la...aku tak tahu lak...dan selama nie aku tak pernah tahu makmal nie wujud kat tempat aku......nie pun aku mintak sebab aku dah tak tahu nak plih apa....dengan persetujuan dari yang disayangi ( my MOM ) so aku pun pilih jela tempat nie...dan masuk kan dalam sistem.....dapat pun ok jugak kan....
  • Onlyone Zuza Enterprise Sdn Bhd......ini special case sikit....sebab kilang nie memang tak de dalam sistem mula tu..then aku dengan murah hati menghabiskan kredit aku untuk call kilang nie.....malang nye akak yang angkat...lau abang nak jugak ngorat (gatainye)....enough k!! smbung balik cter sebenar....kilang nie dari rumah aku pun dekat jugak....dalam 15-20min je kot rasa nye....kilang nie kilang product makanan sebenarnya.....orang kampung aku pun ada je yang kerja kat kilang nie...so, balik kampung nanti aku nak try sembang dengan yang tersayang tanya sal orang kampung yang kerja kat kilang nie...mana taw kot leh dapat info pape kan....

okay.....dalam banyak2 pilihan aku nie....(banyak ke??) paling aku harap dapat of cos la jabatan kimia kan..siap ada elaun lagi tu....tapi, tak tahu la mana rezeki aku...kalau dapat alhamdulillah..aku cuma mintak je....pape hal nanti aku update lagi......

THANKS sebab sudi jugak korang nak baca apa yang aku mengarut nie kan......Sayang korang!!

No comments:

 
© IeykaShahidan