Thursday, December 29, 2011

Hati Aku Menangis Lagi...


Perlu ke aku cemburu?
Perlu ke aku larang?

Awak, ini cuma luahan hati saya je okay....
Tak perlu la awak nak ambik serious sangat dengan benda nie....

Sebelum nie awak ada tanya saya kan boleh ke awak nak terus berkawan dengan that girl....
Masa tu saya jawab boleh kan?

Okay, sekarang ini saya nak bagitahu perkara sebenar....
Saya xkisah sebenarnya awak nak berkawan dengan sape pun....
Sebab bukan hak saya untuk halang awak berkawan dengan sape2 pun....
Lagipun awak pun tak pernah nak halang untuk saya berkawan....

Cuma bila awak bagitahu yang ada masa awak perlu berjumpa dengan dia....
itu je yang buat hati saya terluka seketika.....
Mungkin kerana saya cemburu.....
Lebih2 lagi that girl ada hati dengan awak....
Awak plak kalau berjumpa dengan dia cuma awak dan dia...
Means berdua~!!!
Hati mana yang sanggup tengok orang yang dia sayang keluar dengan perempuan lain berdua.....

Then, if saya pun keluar dengan laki lain berdua je...
Apa pulak yang awak rasa?
Tipu la sangat kan kalau awak cakap awak tak de rasa pape....
Memang tak dinafikan....
Before saya kenal awak memang saya selalu keluar malam dengan my friend...
Of coz la laki kan...And berdua..
Tapi, sekarang tak lagi since saya kenal awak......
Ini saya buat sebab saya hormat awak....
Saya tak nak lukakan hati awak....
Sebab saya tahu tanggungjawab saya....

Saya tak bermaksud nak awak buat macam tu jugak dekat saya....
Saya tak harapkan balasan pape dari awak....
Cukuplah sekadar awak jaga hati saya...
Jangan biarkan hati saya terluka lagi........

ermmmmm,,,
Saya cakap semua nie bukan bermaksud saya melarang awak....
Saya cuma nak meluahkan apa yang saya rasa....
Kalau saya cemburu pun saya tak de la nak marah2 tak tentu pasal...
so, awak tak perlu risau....
Awak boleh terus berkawan dengan dia......
Yang penting saya harap awak jujur dengan saya......
Jangan pernah nak tipu saya apa2 sekali pun.....



p/s:: baru ada niat nak post entry nie...kalau tak terperap je kat draft~!!



7 comments:

Anonymous said...

mcm terkena btang idung..

ieyka_shahidan said...

@Anonymous :: ye eh??hahaha spe awk ea?

Anonymous said...

Pendapat sy org yg dh gf/bf TIDAK BOLEH keluar BERDUA dgn yg berlainan jantina.. Kalau dh terdesak sngt, bawak lah sekali gf/bf kamu tu.. habis citer. x pyah nk mintak2 izin.. benda logik boleh pk sendiri.. kepada mereka yg dlm perhubungan, if you love your relationship, avoid-lah things that can harm your relationship. kepada insan yg bernama lelaki fahamilah wanita anda... sometimes when we say yes/okay.. its actually means NO.

ieyka_shahidan said...

@Anonymous :: thnx bg pndapat....kalau la dia boleh fikir macam tu mmg bgus la kn...tp ntah la...xtahu smpai bila kne bermain dgn hati nie..sakit jugak la kalau terkena....apatah ag kalau dah nmpk dgn mate sndri kn?hmmm~~ berserah jela...

ANA D said...

cemburu itu perlu..tnd kite syg dia..hehehe..nice blog.done follow u

Tyikhya Sharfyikha said...

awak sebagai gf ada hak nak cemburu,larang dia, ok,
sabar jerlah,,,
saya sebagai perempuan pun faham dengan situasi awak ni,
sabar k dear,,

mizz syarz said...

ape yang ieyka rase sekarang..same dengan kiterase sekarang..tapi kite tak tahu nak luahkan macamne..lelaki terlalu ego...
btw.done follow u..

 
© IeykaShahidan