Friday, December 30, 2011

Haruskah Aku Pergi~!!


Assalamualaikum...


Kau dan dia dah lama kenal.... Dan dah lama berkawan tapi sejak hadirnya aku.. Kau dan dia seolah-olah jauh.. Mungkin kerna aku.. Aku jugak tahu yang dia sayangkan kau.. Dan dia tak sanggup untuk kehilangan kau... Aku tahu dan paham isi hatinya.. Aku juga perempuan seperti dia... Sebelum aku hadir dalam hidup kau, dia sangat rapat dengan kau... Aku juga dapat rasa kan kau juga punyai perasaan yang sama dengan dia... Cuma kau tak nak kecewakan aku dan kau terpaksa untuk meneruskan hubungan ini...Aku tertipu~!! Aku menderita~!! tapi lagi menderita andainya aku merampas kau dari dia... Aku tak sanggup untuk bertahan lagi... Aku tahu dia sangat memerlukan kau... Tapi, aku sedar aku juga memerlukan kau... wajarkah aku melepaskan kau untuk dia? Aku sudah tak mampu menahan sebak di dada setiap kali aku terbaca luahan hatinya...Aku tahu dia kecewa..Dia sengsara..


Ya Allah, apa yang telah aku lakukan?


Kenapa sebelum aku mengenali kau..Dia tak pernah untuk meluahkan rasa di hati...Dan kenapa sekarang setelah kita bersama dia begitu? Aku tak tahu bagaimana untuk meneruskan hubungan ini... Bersalahnya aku kerana merampas hak dia... Berdosanya aku kerana melukai hatinya...Saat ini aku terbayang bagaimana seandainya suatu hari nanti benda ini terjadi pada aku... Memang sebelum ini aku pernah merasainya, tapi...aku sudah tak sanggup lagi untuk merasainya...Pedih~!! Sakit~!! 


Aku dapat merasakan yang dia kini menganggap aku 
perampas~!! oh no~!! i didnt meant its...~!! Aku tak tahu dia punyai hati pada kau... Seandainya aku tahu, sebolehnya aku tidak akan mendekatinya... Aku tak suka di anggap perampas... Aku tak suka untuk bergaduh... Dan aku sedar aku patut menghormatinya kerana usia dia lebih tua dari aku...Dan aku setaraf adiknya...Kenapa aku sanggup melukai hati kakak aku sendiri? 


Haruskah aku pergi..!!!

Sedang aku mengarang sambil melayan lagu you tube tetibe aku terpaut dengar lagu ini....seakan2 kena dengan situasi aku kini.....


AKU YANG AKAN PERGI....

perih hati menjalani 
sedih yang tak pernah berhenti
letih terus kau sakiti
perasaan ini kau bodohi
dimana dirimu yang mencintai 
aku sepenuh hati
aku yang akan pergi
bila kau enggan memilih
cintaku ini bukan seperti
tempat persinggahanmu
letih terus kau sakiti
perasaan ini kau bodohi


Okay, Aku dah tak tahu apa yang perlu aku lakukan saat ini....
Benarkah ini jalan yang terbaik.....
Aku cuma ingin melihat dia bahagia.....
Walaupun aku terluka~!!

Ya Allah, tunjukkan aku jalanmu~!!


p/s:: aku sayang kau tapi dia juga sayang kau....aku rela untuk melepaskanmu sekiranya kau lebih bahagia disamping dia.... 

2 comments:

Unknown said...

banyakkan berdoa pd allah , mudah- mudahan jalan yang terbaik kana allah tunjukkan , amiinnn ,

ieyka_shahidan said...

@cik hijau purple VS nur faie :: hoping for that..huhu aminnn~~~

 
© IeykaShahidan